Avatar billede Afroninjaen Nybegynder
20. juli 2012 - 22:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computeren Ur Forkert

Hey,

Hver gang jeg går ind på https sider, popper der SSL-fejl op, min windows 7 homegroup vil ikke virke og hver gang jeg prøver at synkronisere forskellige ting kan det ikke lade sig gøre.

Det har jeg sporet til at have noget med mit ur at gøre.
Jeg kan ikke se at min computers ur går forkert, så det må dreje sig om få sekunder.

Jeg har prøvet alt for at få det til at virke. Jeg har bl.a. skiftet CMOS batteri, fundet andre NTP servere til at synkronisere med, skannet med anti-virus programmer, reset'ed mit BIOS og rodet med diverse firewall- og internetindstillinger. Hjælp!
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. juli 2012 - 07:08 #1
Et par sekunder burde ikke gøre noget -
Du har vel tjekket år, måned dato også er OK..
Avatar billede The_Buzz Novice
21. juli 2012 - 09:25 #2
Et par sekunder er ligemeget, det burde ikke betyde en s*kid*

Jeg har heller ikke selv oplevet det du snakker om der...? Virker lidt underligt.

De bedste hilsner
Tom Frank Christensen (Freelance PHP programmør)
Onsdagslotto
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2012 - 09:42 #3
Hvor længe har det været der?
Systemgendannelse til før problem opstod er ikke en mulighed?
Har du prøvet med flere browsere?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2012 - 09:44 #4
Gendanne dine browserindstillinger til fabriksindstillinger kunne også prøves.
Avatar billede Afroninjaen Nybegynder
21. juli 2012 - 13:41 #5
#1 #2
I så fald må det være noget andet der er galt, for år og måned er rigtigt.

#3 #4
Det har været der i snart en uge, nu.
Det er min stationære PC, så har ikke rodet så meget med den og den havde derfor kun ét systemgendannelsespunkt, som ikke hjalp på problemet.
Har prøvet firefox, IE og chrome. Der kommer kun ssl-fejl i chrome. Men da min win7 homegroup for eksempel heller ikke virker, tænker jeg at det ikke har noget med browseren at gøre.

...Nu har jeg geninstalleret chrome, ryddet browserdata, cache og hvad der ellers er af google efterladenskaber. Det hele er som før, nu kan jeg bare ikke engang logge ind på chrome.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2012 - 13:50 #6
Har desværre ikke kendskab til Crome. Bruger selv FF og IE8.
Prøv at tjekke disken for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2012 - 13:51 #7
Har du ændret på firewall indstillinger?
Avatar billede Afroninjaen Nybegynder
21. juli 2012 - 14:02 #8
Har allerede prøvet noget diskkontrol, som heller ikke syntes at virke.

Jeg har slet ikke min firewall slået til, så problemet burde ikke ligge dër.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2012 - 14:12 #9
Har du prøvet ar reparere din netforbindelse, så du får tildelt nye ip og dns adresser?
Kan på min Xp højreklikke og gøre det på de små ikoner i tray.
Avatar billede Afroninjaen Nybegynder
21. juli 2012 - 14:34 #10
Er ikke helt sikker på, at jeg ved hvad du mener. Altså er det "fejlfinding af internetproblemer"?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juli 2012 - 17:49 #11
Det er en reparation af internetforbindelsen ja, men jeg kan ikke forklare hvordan du gør det i win 7 da jeg sidder ved Xp her.
Har ikke mere at komme med desværre.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
23. juli 2012 - 09:22 #12
Har du prøvet at nulstille ssl-status

funktioner - internet instillinger - indhold - Nulstil ssl status

og så lukke og genåbne din internet browser
Avatar billede Afroninjaen Nybegynder
23. juli 2012 - 19:59 #13
har prøvet at reparere nu og at nulstille min ssl-status. Det hjalp desværre stadig ikke.
Avatar billede Afroninjaen Nybegynder
07. september 2012 - 17:38 #14
okay, der poppede lige pludselig et nyt systemgendannelsepunkt op. (Ved ikke helt hvad der sker for min computer). Jeg gendannede og nu virker det igen.

ved ikke om 220661 vil have pointene? skriv et svar hvis du vil...

men tak for de gode råd xD
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2012 - 15:49 #15
Godt du fik styr på det.
Har kun lige fået tilbagemelding på indlæg #14, så jeg har ikke kunnet svare.
Velbekomme.
Avatar billede Afroninjaen Nybegynder
10. september 2012 - 17:03 #16
nå, så fik jeg vist givet pointene for hurtigt.
Troede bare at du ikke ville have dem. Håber det går xD
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2012 - 18:22 #17
Det er ok.
Du kan jo ikke lastes for at jeg ikke får mail fra eksperten