Avatar billede fiffi Novice
17. juli 2012 - 10:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af MDE-fil

Jeg har lavet en access-database i Access 2003 som jeg gerne vil ændre til MDE-fil, således at programmet kan distribueres og afvikles via en runtimeudgave. Access fejler imidlertid når jeg under Databasefunktioner vil oprette en MDE-fil.

Jeg har ligeledes lavet en anden database hvor jeg skal bruge en back-end database. Denne back-end database må gerne være en almindelig mdb-database. Her fejler MDE-filen også.

Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt. Er jeg nødt til at opgradere til en nyere version af access ?
Avatar billede terry Ekspert
17. juli 2012 - 19:09 #1
what error do you get?
Avatar billede terry Ekspert
17. juli 2012 - 19:10 #2
Avatar billede fiffi Novice
17. juli 2012 - 21:27 #3
Selve databasen er ændret til 2003, og jeg havde faktisk fulgt vejledningen fra Dummies. Jeg får følgende fejlkode:

Microsoft Access kunne ikke oprette en MDE-Database.

Når jeg klikker på detaljer kommer følgenden:

Denne fejl forekommer normalt i forbindelse med kompilering af en stor database til en MDE-fil.  På grund af den metode, der bruges til at kompilere databasen, oprettes der en stor mængde TableID-referencer for hver tabel.  Databaseprogrammet Microsoft Jet version 4.0 kan højst oprette 2.048 åbne TableID'er ad gangen.  Når du eksporterer en database som en MDE-fil, kan denne grænse blive overskredet, hvis databasen indeholder mange objekter (tabel, makro, formular, rapport osv.).
Der findes ikke nogen nøjagtig metode til at vurdere det antal TableID'er, Jet-databaseprogrammet bruger under kompilering af en database til en MDE-fil.  Hvert VBA-modul og hver formular bruger en TableID, så hvis databasen har 500 formularer, og egenskaben HasModule for hver formular har værdien Ja, bruges der op til 1.000 TableID'er.
Du kan finde flere oplysninger om denne fejlmeddelelse online.

Umiddelbart er der slet ikke tale om ret mange objekter i databasen
Avatar billede terry Ekspert
17. juli 2012 - 22:18 #4
You could try and compact repair although I seem to remember that a compact/repair is done before compile.

Is it possible to send a copy of the dB and maybe I can see the problem?
ekspertenATsanthell.dk
AT=@
Avatar billede terry Ekspert
19. juli 2012 - 21:15 #5
status please?
Avatar billede fiffi Novice
20. juli 2012 - 12:23 #6
Hej Terry. Jeg har sendt databasen til dig.
Avatar billede terry Ekspert
21. juli 2012 - 17:34 #7
I get the same error but I have a work-around.

Make a new empty database and convert this to Access 2003 format and compile to MDE.

Now import all objects from the MDB file
Avatar billede fiffi Novice
22. juli 2012 - 00:08 #8
Hej Terry !

Lige så jeg forstår det. Jeg laver en ny database mdb og compiler den til mde. Derefter importerer jeg tabeller, forespøgsler m.m. fra min gamle database.

Burde jeg opgradere ?
Avatar billede vivian22 Nybegynder
22. juli 2012 - 01:49 #9
Hej,
hvordan laver du? så jeg ville gerne være din friend.here er min e-mail vivianawori@yahoo.com
Jeg vil sende dig billeder i min næste post OK
og jeg har noget improtant at fortælle dig
vivianawori@yahoo.com
fra Vivian
bedes du besvare

Hello,
how are you doing? please i want to be your friend.here is my e-mail vivianawori@yahoo.com
i will send you photo in my next mail OK
and i have something improtant to tell you
vivianawori@yahoo.com
from vivian
please reply
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2012 - 09:17 #10
Yes, ny database (mdb) compile (mde) import alt fra din gamle db

"Burde jeg opgradere ?"

If you dont need any of the new 2007/2010 features then why use your money on an upgrade?
Avatar billede fiffi Novice
22. juli 2012 - 09:38 #11
Hej Terry !

Når jeg prøver at oprette en ny database kan jeg godt importere tabeller og forespørgsler. Når jeg skal importere moduler, makroer, forms og rapporter er disse "grånet af" i importdelen. Ved du hvad dette kan skyldes ?
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2012 - 10:51 #12
I'll just take a look, sure it went OK for me but I'll check again
Avatar billede terry Ekspert
23. juli 2012 - 20:03 #13
I thought I had sent you an email explaining the problem..

OK. Try compiling the dB (in code view select the debug menu and then complie)

You will get an error which you need to correct BEFORE you can make and MDE.
Avatar billede fiffi Novice
24. juli 2012 - 09:53 #14
Hej Terry !

Så virkede det. Hvad sker der i grunden ved compiling. Tjekker den selve programmet igennem for syntaxfejl m.m. ?

Mange tak for din tålmodige hjælp.
Avatar billede terry Ekspert
24. juli 2012 - 17:18 #15
thank you