Avatar billede Holybanana Nybegynder
17. juli 2012 - 00:25 Der er 5 kommentarer

Hjælp til køb af gaming pc

Hej allesammen jeg har nu endelig sparet sammen til en ny computer. :) Mit budget ligger på 7000 kr, her er nogle spil som den gerne skulle kunne køre på high til ultra grafik: WoW, Diablo 3, MW3, Black ops og andre spil i den stil. BF3 behøver den ikke at kunne køre eftersom jeg ikke spiller det spil. Jeg har søgt lidt rundt på nettet og har fundet frem til at jeg nok ikke kan få en bærbar til 7k som kan køre spillene på så høj grafik. I må meget gerne linke nogle bærbare som i mener kan klare mine krav. Jeg er også frisk på stationær men helst bærbar hvis det kan lade sig gøre :) Håber i  kan give mig noger hjælp mvh. Holybanana
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 15:32 #1
Gå ned i dine krav køb en http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704000010&gruppe=PCnotevision

Den kan nok kører dine spil på medium graffik. Kan ikke se hvad du skal i ultra graffik. Hvis du har brug for en bærbar køb en bærbar der kan kører de spil du vil spille acceptabelt.

Du kan ikke få computer der kan kører ultra graffik for 7.000 punktum.

Jo du kan godt få en stationær til 7.000 der kan klare high men hvorfor skal du bruge high-ultra? Stil dig selv det spørgsmål. Jeg tror ikke rigtigt du har brug for det. Specielt hvis du godt kunne tænke dig en bærbar.
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 19:05 #2
Eller kan du prøve den her mangler PSU/Kabinet/HDD/windows/(DVD drev hvis du skal bruge det) Men PSU skulle kunne fås for ca. 800+Kabinet(Skal nok brug 750W PSU) windows ca. 700.

Proshop - http://www.proshop.dk

GIGABYTE GA-Z68AP-D3 (rev. 1.0)    680,00 kr.        680,00 kr.
Kingston 8GB DDR3 1600MHz (2x4) HyperX    377,00 kr.    377,00 kr.
Intel Core i5 2300 Sandy Bridge    1.360,00 kr.        1.360,00 kr.

.......
ASUS HD7950-DC2-3GD5 (3 GB)    2.800,00 kr.        2.800,00 kr.

eller

Inno3D Geforce GTX 670 (2 GB)    2.995,00 kr.        2.995,00 kr (Vil anbefale da denne slå 7950 en hel del på ydelse i de fleste spil)

skærm/mus/keyboard, med er du nok nød til at gå ned i GFX også kommer du altså længere fra dit mål med alle spil på max GFX.
Avatar billede pkbech Juniormester
17. juli 2012 - 19:07 #3
Og du skal selv samle computeren + installer windows
Avatar billede Holybanana Nybegynder
17. juli 2012 - 19:34 #4
Er du sikker på det med at den kun kan køre medium settings? Min 4 år gamle bærbar til 5000 kr (ikke gamer) kan klare spillene på medium med en fps på 60.
Avatar billede pkbech Juniormester
19. juli 2012 - 13:53 #5
En ny til ca. 7.000 kan nok klare dem på medium-high men du skal ikke regne med at slå alt til på max og det så kører uden lag. Hvad det jeg forstå ved at du ville havde en high-ultra.

Ved ikke hvorfor du ville havde den men lød sådan. Hvis du kan accepter "bare ca." high graffik vil jeg anbefale du køber en laptop med et GFX 650m eller 670m de skulle være til at finde i det pris lag.

680 ville være idel men nok lidt svær at finde i 7000 kr klassen.

(ATI 6870m og GT460m) Skulle kunne kører spil pt. i high end graffik med nogen AA slået til.

GFX kort har en tal liste der ser sådan ud

Nvida
1. Første tal chip generation (6 sideste nye generation)
2. Sidste to tal version (Højere bedre, gamer versioner er 40+)
ATI
1. Første tal er chip generation (7 er sideste nye)
2. 3 efter følgende er versions nr. alt over 800 kan bruges til gaming i den høje ende. (Højere er bedre men tjek http://www.notebookcheck.net/Comparison-of-Laptop-Graphics-Cards.130.0.html da ATI er et lidt mere rodet system in Nvida)