Avatar billede suksuksuk Novice
16. juli 2012 - 16:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilken NAS?

Kunne godt bruge lidt hjælp til valg af NAS. Jeg har ikke det store indblik i netværk, så skal derfor have noget der er rimeligt simpelt - helst noget plug&play løsning. Den skal primært bruges til at streame musik til samsung anlægget (DLNA?) samt lidt film osv. til Ipad/Iphone/Apple TV.

Budgettet er ca. 1500-2000kr.

Nogle gode ideer?
Avatar billede pkbech Juniormester
16. juli 2012 - 19:32 #1
Hej Suksuksuk

Først tror jeg du skal gøre dig klart hvad du vil med denne "NAS/Netværks harddisk".

Apple TV er en Streaming tjeneste/box(lille computer) så vidt jeg ved man tilslutter sit TV for at se indhold fra iTunes. Det vil sige den har intet at gøre med lokalt indhold på din computer/Idevices/NAS.

Er det et medie center du vil havde eller er det en harddisk til at opbevare din musik/videoer med videre.

Normalt ville jeg ikke anbefale en NAS til folk uden et lille indblik i Netværk - ikke endnu. Stadig lidt besværligt.

Men vis du er klar på det kan du gå i krig med sådan en her
2 - TB
http://www.proshop.dk/Netvaerksharddisk-NAS-server/Western-Digital-My-Book-Live-NAS-2TB-2247312.html
3 - TB
http://www.proshop.dk/Netvaerksharddisk-NAS-server/Western-Digital-My-Book-Live-NAS-3TB-2284022.html

Apple Capsule 2TB hvis du vil blive i Apple universet
http://www.proshop.dk/Netvaerksharddisk-NAS-server/Apple-Time-Capsule-2TB-NAS-server-2281804.html

De er nemme at gå til skal bare følge vejledningen
Avatar billede pkbech Juniormester
16. juli 2012 - 19:33 #2
Nå ja det skulle have været et svar oven over