Avatar billede fhansen82 Mester
13. juli 2012 - 22:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

iPad 3, DHCP, tildeling af adresse = trouble

Har fået tildelt en iPad 3 af mit arbejde, som jeg har problemer med, at få koblet på mit hjemmenetværk. Jeg har en D-Link DIR-685. Jeg benytter DHCP og har sørget for, at der er ledige pladser i DHCP range. Når iPad'en søger, finder den mit netværk, men den kan ikke hente en IP adresse. IP adressen bliver sat til en 169. adresse, hvilket antyder, at den ikke kan hente en korrekt IP adresse fra routeren. Jeg har endnu ikke fundet en løsning, trods mange timers læsning på nettet. Der er flere som har samme problemer, men der har ikke været en konkret gennemgående løsning i mellem det jeg har læst. Jeg har ikke problemer med mine andre enheder. Hvis jeg går ind og angiver en fast IP adresse på iPad'en, fungerer den fint, men idéen er at den bare skal kunne logge på.
Avatar billede swiatecki Novice
13. juli 2012 - 23:03 #1
Jeg har set problemet før, og bl.a TDC's homebox-udstyr havde problemet i starten af året, noget der dog senere er blevet fixet. Jeg ved desværre ikke hvad fejlen er, men prøv evt at opdatere firmware på din router.
Avatar billede fhansen82 Mester
14. juli 2012 - 00:10 #2
Har "desværre" nyeste firmware.
Avatar billede fhansen82 Mester
15. juli 2012 - 00:04 #3
Løst. Svaret er, at DHCP range i min router, skulle lægges uden for et antal fastlagte IP adresser jeg har benyttet. Selvom min DHCP range lå ud over hvad jeg havde fastlagt af IP adresser, kunne æblepladen altså ikke finde ud af at hente en IP adresse.