Avatar billede jensen363 Forsker
13. juli 2012 - 12:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Office 2010 - Pivot / Slicers på Userform

Er der nogen som ved om det er muligt at benytte Slicers på Userforms i Excel i Office 2010 udgaven ????

I bekræftende fald, hvordan ???
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
16. juli 2012 - 11:48 #1
Mig bekendt er det ikke muligt.

Hvorfor bruge userforms? :)
Avatar billede jensen363 Forsker
18. juli 2012 - 09:41 #2
Der er klare fordele ved slicers i forhold til den metode der er benyttet i tidligere versioner ( pages ) ... men med fordele er der også ulemper, nemlig det at slicers fylder meget i billedet ... og mange slicers vil fjerbne fokus fra selve resultatet ...

Vi er ved at bygge et BI værktøj og ønsker at bruger kun sekundært ser slicers men primært ser resultatet ...

... det var her at userforms kommer ind i billedet, eller et alternativ hvis dette findes :-)
Avatar billede exAHSacto Nybegynder
18. juli 2012 - 10:45 #3
Slicers er SUPER brugervenlige. Hvis du ønsker, at resultatet skal have fokus, da kunne du sætte diverse slicers under resultatet. Brugeren vil primært læse fra toppen af venstre hjørne og ned.

BI - har du overvejet at kigge på PivotViewer?

Userforms - er i mine øjne grimme og volder tit problemer. Du kan sagtens lave noget userform lignende i et worksheet.
Avatar billede jensen363 Forsker
18. juli 2012 - 12:16 #4
Det primære er p.t. at skabe en standard for hvorledes vores burgere skal navigere i vores BI løsning, og helt så logisk/pædagogisk som overhovedet muligt :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
19. januar 2015 - 14:14 #5
Lukker