Avatar billede goldeneagle Nybegynder
11. juli 2012 - 10:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Genoprettelse fra Recoverypartition.

Hej!

Jeg har fået til opgave at hjælpe en af mine bekendte med at lave en genoprettelse af Windows Vista Home Bacic (32 bit) på en Compaq 610 laptop.
Der er ingen Genoprettelsesværktøjs-CD eller Genoprettelsesdiske.
Jeg har prøvet alle Funktionstasterne (F1-F12) også i forbindelse med Alt-tasten men uden muligheder for at tilgå Recoverypartitionen (D- drevet).
Der fulgte ingen Windows installations-CD med ved købet af komputeren.
Er der en "hemmelig" tastekombination eller andre muligheder for at genoprette computeren ?

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2012 - 10:46 #1
systemet er det samme som i en acer vil jeg tro

http://www.dogvillestar.dk/2009/02/10/recovery-af-en-acer-pc/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2012 - 10:48 #2
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
11. juli 2012 - 11:20 #3
Hej!

Tak for et hurtigt svar.
Alt er prøvet (og prøvet igen), og der er intet nyt i de 2 indlæg.
Det er desværre de enkelte fabrikater, der vælger deres specifikke metoder for at tilgå en Recoverypartition.
I det sidste indlæg, http://au.answers.yahoo.com/ (...),
er der ikke givet en tilbagemelding, om det er lykkedes.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2012 - 11:54 #4
det vil sige du har gjort det her

gået ind i bios ved delite eller hvad den nu bruger
slået den over på recovery parttion der ligger som en skjult partition på drevet  og du har ikke fundet den
så er den der bare ikke

ofte sidder windows koden bag på maskinen
du kan bruge en tilsvarende cd med windows og installere den med

som alternativ

spørg administratoren om han ikke har en kopi liggende på serveren - det har de ofte

m.v.h
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
12. juli 2012 - 10:03 #5
Hej!

Det er kun for at indstille boot-rækkefølgen til CD som første medie, at man går ind i BIOS. Her er der ikke tilgang til Recoverypartitionen.

Der er en Recoverypartition (D) med ca. 9.3 GB data. (Skjult)

Her er Supportvejledning for Compaq:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00251671.pdf

Omtalte program i vejledningen, "PC- hjælp og -værktøjer", findes ikke på computeren.

Der er ingen administrator. Det er en privat computer.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2012 - 14:00 #6
man burde kunne købe en ny serie recovery hos producenten
ring dem op og spørg om det er tilfældet

http://www8.hp.com/dk/da/contact-hp/contact.html

http://www8.hp.com/dk/da/contact-hp/phone-assist.html

svigter denne vej må du en anden vej rundt

lav en hirens bootbar cd og boot op på den og gå i xp mode
her må du kunne hive windows nummeret ud

http://www.hiren.info/pages/bootcd

hent den her

http://www.hirensbootcd.org/download/

kan du ikke gøre det her via xp mode

http://www.labnol.org/software/computer-serial-number/19964/

så brug freewate versionen

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

nu har du nummeret til at installere via cd
her låbner du bare en kopi af styresytemet i samme version
installerer den og henter alle programmerne hos producenten

m.v.h
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
18. juli 2012 - 19:09 #7
Hej!

Jeg kontaktede "HP E-mail Support - Denmark" med nedenstående e-mail:

Hej!
Kan der købes en Genoprettelsesværktøjs- cd eller Genoprettelses DVD'er til en Compaq 610 Laptop ?
I bekræftende fald til hvilken pris ?

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå

HP besvarede denne således:

Hej
Tak for din e-mail.
Ved kontrol af dit S/N, kan vi se at dit produkt er - Business model
Prøv at ringe til vores - Business TLF på 70 11 77 00

Med venlig hilsen
Kim
HP Support

Jeg har ikke fremsendt noget S/N, og komputeren er en privatejet laptop.
Ved at gå ind på hjælp fra Business mener jeg at kunne se, at det koster at få hjælp.
Det er nok grunden til, ikke at ville give mig et svar ?

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede Slettet bruger
19. juli 2012 - 07:30 #8
du har vel sådan et ikke noget valg hvis du vil have den op at køre

har du windows installations nummer kan du gå en helt anden vej

lån eller kopier en en eksakt mage til windows version og læg den ind fra ny

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2012 - 07:55 #9
der er også denne her under det her

se under -Recovery

der er indtil flere programmer du kunne prøve

http://www.ubcd4win.com/contents.htm
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
08. august 2012 - 16:56 #10
Hej!

Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en installationsdisk.
Een af grundene til en geninstallation var problemer med at benytte netbank i Danske Bank. Java vises et kort øjeblik, hvorefter der meddeles: "Could not load plugins".
Jeg har afinstalleret og geninstalleret Java men uden et positivt resultat.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2012 - 17:17 #11
det er ikke nok bare at fjerne java man skal også rense maskinen for gamle nøgler og andet skrammel der kan forhindre java i at fungere

mnage bruger ccleaner til det

http://www.filehippo.com/download_ccleaner

m.v.h
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
09. august 2012 - 09:23 #12
Hej!

Ccleaner er benyttet.
Ved at søge på Java efter afinstallation og Ccleaner kommer der stadigvæk mange søgeresultater frem.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2012 - 10:34 #13
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
10. august 2012 - 09:27 #14
Hej!

Det er en engelsk udgave af Windows.
Kan den køre med en dansk Windows kode ?

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2012 - 10:53 #15
nej det kan man kun i ultimate version og pro så vidt jeg husker
sådan er det i win 7
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
25. august 2012 - 16:03 #16
Hej!

Jeg venter, til jeg falder over en Windows Vista installationsdisk.
Skriv et svar for at få dine points.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2012 - 08:14 #17
ok