Avatar billede MathildeB Nybegynder
10. juli 2012 - 17:16 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Computeren er blevet blokeret for at overtræde lovgivningen i Danmark

^ Sådan står der når jeg tænder min computer og så skal jeg betale for at få den låst op igen. Problemet er bare jeg ikke har overtrådt loven som den påstår - og jeg nægter derfor at betale. Kan det være en virus? Og ved nogle hvordan man evt. kommer af med denne?
Avatar billede Noxxic Nybegynder
10. juli 2012 - 17:48 #1
Jep det er en virus... det du skal gøre er at starte din computer i fejlsikret tilstand med netværk... når det er gjort skal du hente og installere Malwarebytes anti-malware. Kør den og så skulle du gerne kunne starte din computer uden problemer derefter.

Når dette så er gjort skal du have hentet og installeret et antivirus program. Der er mange gratis versioner. hent for eksempel Microsofts gratis version.

God virus jagt :)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2012 - 18:48 #2
Kan du ikke bruge computeren? Kan du installere?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2012 - 19:05 #3
Hvis ikke, så se her. Jeg har ikke selv prøvet det.
http://www.techmixer.com/free-bootable-antivirus-rescue-cds-download-list/
Avatar billede MathildeB Nybegynder
10. juli 2012 - 19:21 #4
Tak, Noxxics løsning virkede og min computer er nu igen oppe (: Tusind tak for hjælpen!

Kortoggodt - kunne intet gøre på computeren.
Avatar billede Noxxic Nybegynder
10. juli 2012 - 19:41 #5
Det var så lidt min ven. glad for at kunne hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2012 - 19:46 #6
Til lykke med det:)
Men vil du ikke lige fortælle hvordan du kunne bruge Malwarebytes, når du ikke kunne bruge computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2012 - 19:49 #7
#2 må være løsningen da svaret er accepteret af spørger.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2012 - 19:50 #8
Hov #1 mente jeg. Undskyld :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2012 - 20:52 #9
Jeg betvivler ikke løsningen, men når spørger skriver:
"Kortoggodt - kunne intet gøre på computeren" er jeg nysgerrig efter at vide hvordan Malwarebyte kunne installeres.
Avatar billede Noxxic Nybegynder
10. juli 2012 - 21:12 #10
Meget nemt.. han kørte det i fejlsikret tilstand... som jeg sagde han skulle
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2012 - 21:17 #11
#10 Nå sådan, tak for info.
Ps. Mathilde er da vist en pige:)
Avatar billede Reipe Nybegynder
13. juli 2012 - 20:23 #12
Jeg har samme problem som MathildeB....har prøvet metoden som Noxxic beskriver....programet fandt noget som blev fjernet, men da pc blev genstartet var problemet der igen. Har også prøvet at hente programmet smallcleaner, jeg tror det er det som kortoggodt mener... dette kan dog ikke installeres i fejlsikret tilstand....

Nogen der har et godt forslag ?
Avatar billede Nannab Nybegynder
19. juli 2012 - 17:43 #13
Og hvad gør man så når det ikke virker med Malware? Pivvv
Avatar billede vejmand Juniormester
19. juli 2012 - 17:48 #14
Så opretter man et spørgsmål i Virus-kategorien her på Eksperten.  :-)
Avatar billede shukh_mk Nybegynder
29. juli 2012 - 00:08 #15
I have tried many software options to remove this malware (incl. Malwarebytes, CCleaner, etc.) that were recommended on this site. However, they were not able to help me. Then from other sites I found out about SpyHunter which after the installation found that I had Trojan-Dropper.Calimocho on my computer. SpyHunter removed this malware and the problem was solved.
Avatar billede simonemex Nybegynder
07. oktober 2012 - 14:31 #16
Jeg har samme problem, og starter min i fejlsikret tilstand med netværk. Men det samme vindue popper op, og jeg kan intet gøre. Heller ikke installere det virus program der står længere oppe. Nu vil jeg prøve at downloade det på min anden computer, og lægge det på en usb pen og smække det i den anden. Men jeg tvivler på det hjælper.. Er virkelig ikke mester i det med computer så håber på lidt nyttig inf0:) tak for forhånd