Avatar billede nickycdk Nybegynder
09. juli 2012 - 19:21 Der er 3 kommentarer

Feedback til i--reative.dk

eg har her til aften lanceret det der skulle blive DK's nye Design / Web galleri, og kunne derfor godt tænke mig at høre lidt feedback fra alle jer.

Det skal siges, jeg slet ikke er gået igang med at SEO optimere på sitet endnu, samt at få skabt side indhold såsom: Artikler/Blog, Om sitet, Kontakt formular osv - dette kommer alt sammen i løbet af ugen...

Derudover, skal det også bygges om til HTML5 når jeg får tid, samt gøres responsive...

Men dog vil jeg gerne høre hvad der evt kunne gøres yderligere, her tænker jeg funktionalitet, hvad kunne der laves for at det bliver interessant for jer som laver websites, samt for designeren som designer?

Samt, så har i lavet et fedt design, website, logo, eller er du fotograf, eller har lavet en lækker video, så smid det op på sitet, del med andre, samt på dit link på sitet, og andre kan selvfølgelig stemme og vurdere dit projekt...

Håber på en masse konstruktiv feedback :)

http://www.i-creative.dk
Avatar billede Sisseha Nybegynder
10. juli 2012 - 16:26 #1
Hej Nicky

Jeg har taget et kig på dit nye projekt og har et par kommentarer.

Forsiden - jeg synes ikke, det er helt tydeligt, hvad det er for et site. Højreboksen øverst, som forklarer det, er ikke tydelig nok.

Har du tænkt over, hvordan forsiden skal se ud, når der kommer flere projekter på? Jeg sidder ved en ret stor skærm, så jeg ser 4 projekter øverst og 2 nedenunder. Sidder man ved en mindre skærm, vil man se måske 3 x 3 projekter. Men så snart der kommer flere, vil man skulle scrolle meget for at se alt. Og så forsvinder overskueligheden på den ellers ret enkle forside. Så overvej gerne, hvad der skal ske fremover med projekterne på forsiden.

Sitet bliver omtalt både som iCreative og i-creative.dk, når det bliver beskrevet. Jeg ville holde mig til bare én af dem - helst iCreative. Og så ville jeg også lave et logo og bruge en anden skrifttype end den buede - jeg synes ikke helt den passer til stilen.

Jeg synes, de hvide kasser er meget firkantede og skarpe. Det er nok smag og behag, men kunne man give dem lidt runde hjørner?

Sitet virker meget tungt i venstre side, fordi der er søgeboksen, twitter-boksen, kategori-oversigten osv.

Del det gerne op, så du fx har twitter-feedet i højre side og søgeboksen øverst til højre. Den placering af søgefunktionen vil du se mange steder, og jeg tror, mange brugere har vænnet sig til, at søgefunktionen er der. Det samme med kontakt - den finder man ofte også øverst til højre, og adresse, copyright og lign. ligger tit i bunden af sitet.

I forhold til kontakt-siden kunne jeg godt tænkte mig at vide lidt mere om dig. Der står bare, at sitet drives af Nicky, men ikke noget om, hvem du er, og hvorfor du har startet sitet.

Der er et par småting, der mangler at blive oversat som f.eks. "rating" og "votes cast".

Klikker man sig ind på et af projekterne, hedder det "typer" i boksen til højre med projektdetaljer (som i øvrig er i ét ord), men i boksen til venstre kalder du det "kategorier". Brug ét af ordene, og hold dig til det.

Jeg savner lidt betingelser for brug - hvordan gør man? Kommer ens projekt online med det samme, eller er der lidt behandlingstid? Er der nogle kriterier, man skal opfylde for at komme online, eller skal man bare udfylde formularen?

Der er en ting, som jeg ikke helt kan blive enig med mig selv om, om jeg er for eller imod - karaktergivningen. Jeg undrede mig over, om man skulle logge ind, bekræfte eller noget, så jeg trykkede bare på stjernerne for at se, hvad der skete - så nu har jeg altså givet et af projekterne 10 stjerner. Så jeg kan ikke helt finde ud af, om det ville være en ide at taste en e-mail for at få lov at stemme, eller om man evt. skal bekræfte karakteren, inden den går igennem. Jeg synes, der er ting, der taler for og imod begge dele. Har du selv gjort dig tanker om dette?
Avatar billede mikaelch Novice
12. juli 2012 - 18:10 #2
hvem er du bag siden det mangler på siden

der mangler de social medier på siden lige fra facebook til google plus , jeg så først efter 5 minutter logoerne i hjørnet på siden da de simpelthen er lavet så de går meget ind i designet farver så de ikke kan ses på din side
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. juli 2012 - 21:54 #3
Det ser flot ud. Er det med vilje at billederne er i lidt dårlig jpg-kvalitet?