Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
08. juli 2012 - 17:02 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Jeg har slettet en 32 fil... HJÆLP!

Hejsa
Jeg har lavet en kæmpe brøler... jeg har slettet en systemfil  : (
Jeg har gennem de seneste dage fået en gentaget besked op i nederste højre hjørne af min pc, hver gang jeg gik på chrome: "Browser Companion Helper er holdt op med at fungere... klik på boblen"... dette har jeg naturligvis ignoreret, da jeg ikke har installeret Browser Companion Helper. Men min søn har brugt min pc til spil, så jeg tænkte at det måske var noget han har "fanget".
Jeg begyndte at google det, og fandt ud af, at det vist er noget skidt at få ind (virus), så jeg gik i programmer via CCleaner for at slette og fandt: "Browser Companion", som jeg slettede... hvorefter jeg desværre fandt ud af at Browser Companion åbenbart er en 32fil... (Dll-files system)
Jeg har efterfølgende forsøgt at lave systemgendannelse 2 gange, uden held.
Hver gang jeg forsøger systemgendannelse, får jeg denne besked op:
Systemgendannelsen blev ikke fuldført.
Systemfilerne og indstillingerne på computeren er ikke ændret.
Detaljer:
Det lykkedes ikke for systemgendannelsen at pakke den oprindelige kopi af mappen ud fra gendannelsestidspunktet.
Kilde: %SystemRoot%registration
Destination: ComPlusStaging.
Hvor vigtig er Dll-files system filen? Og kan jeg genoprette den på nogen måde, uden at lave systemgendannelse, hvilket min pc åbenbart nægter?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2012 - 17:39 #1
den SKAL ikke være der - med se efter udvidelser i din browser (alle installerede), og fjern/deaktiver "Browser Companion Helper"
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. juli 2012 - 17:50 #2
Prøv og gå ind i kontrolpanel > Programmer og funktioner også find Browser Companion Helper på listen og afinstaller det.

Også gå ind i din browsers plugin/addons menu og afinstaller/deaktiver den der. Hvad browser bruger du ?

Hvis du bruger internet explorer så kig i menuen Funktioner > Administrere tilføjelsesprogrammer og se om du kan slå den fra der.

I Firefox så prøv Tools > Add-ons
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
08. juli 2012 - 18:06 #3
Windows 7... Jeg benytter både chrome, IE og Firefox. Browser Companion Helper kommer kun op som "fejl" på Chrome... men dén kan jeg ikke finde, andet end i CCleaner, hvor jeg har bedt den om at være "in aktiv", når jeg starter systemet op.

Mit store problem er nu, at jeg tydeligvis har slettet dén der Dll system fil (en 32 fil?) ...  navnet var: "BrowserCompanion" i "fjern programmer"
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
08. juli 2012 - 18:07 #4
P.S. Min pc kører p.t. upåklageligt, så spørgsmålet er, hvor vigtig denne her 32 fil er?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2012 - 18:59 #5
Havde ikke umiddelbart bekymret mig.
Jeg havde dog kørt en tur med Malwarebytes:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Når den har slettet det som den finder havde jeg forsøgt at afinstallere denne browser helper.
Til det ville jeg bruge Revo Uninstaller som renser i registreringen bagefter:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Du bruger free versionen.
Jeg er ikke lige klar over hvad denne helper gør??
Jeg bruger ikke selv hjælpeprogrammer i mine browsere, som  er deaktiverede
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
08. juli 2012 - 19:07 #6
Tak! ... Jeg har haft Malwarebytes Anti-Malware tidligere, men det du beskriver efterfølgende, kender jeg ikke til. Jeg vil forsøge at gøre, som du har foreslået.

Mht. den 32fil, som jeg har slettet? ... Den er måske ikke så vigtig endda???
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2012 - 19:17 #7
Nej da du kun får fejlen med din Crome browser kan jeg ikke se at den skulle være så væsentlig.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2012 - 19:25 #8
Når du starter Revo op så skal du finde den browser helper som skal afinstalleres. Marker den og tryk på afinstaller.
Der kommer nu en boks frem, hvor den tredje mulighed skal være tjekket af.
Tryk på næste og der afinstalleres.
Når det er helt fjernet skal du trykke på næste igen.
Nu vil de efterladenskaber der er  i registreringen fremtone.
Vælg at tjekke det hele af og slet det. Tryk på næste.
Nogle gange kommer der en ny stak filer frem, og så gør man det samme en gang til. Til sidst skriver Revo at afinstallering er foregået uden fejl.
Programmet her laver altid et system gendannelsespunkt FØR den afinstallerer, så registrering kan gendannes.
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
08. juli 2012 - 19:42 #9
Hvad hvis Malwarebytes Anti-Malware ikke finder nogen fejl? Nu har den scannet en time og scanner stadig, men der dukker stadig ingen fejl op.

System32 filen, som jeg har slettet, er jo en anden end dén jeg leder efter... Jeg har slettet en Dll-files.com eller BrowserCompanion, men dén som har poppet op, hedder Browser Companion Helper...

Tænker: Hvad var Dll filen (BrowserCompanion) nyttig for? ... det er dén, som jeg har læst mig frem til, skulle være nærmest uundværlig... ?
Avatar billede 220661 Ekspert
08. juli 2012 - 20:01 #10
At Malwarebytes ikke finder noget er jo et godt tegn, da der så ikke er snavs på den.
Ja og den popper sikkert op fordi den også skal bruge den fil du har slettet.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. juli 2012 - 20:43 #11
Gå ind i Chrome Indstillinger > Udvidelser og slå den fra der.
Avatar billede bpb Seniormester
10. juli 2012 - 23:01 #12
Google Chrome blev installeret for en time siden på min Windows 7 bærbare (Acer Aspire V3-571 64 bit), som blev købt i går.

Så den er garanteret frisk. Stifinder-programmets indbyggede søgefunktion siger, at der ikke på computeren findes nogen fil eller mappe som hedder noget med browsercompanion eller bchelper.

Både Google Chrome og computeren fungerer smukt alligevel. Ingen fejlmeddelelser eller advarsler af nogen art.

I dit tilfælde ville det enkleste måske være at prøve, om Google Chrome lader sig afinstallere og geninstallere. Det kunne være et forsøg værd.
Avatar billede CharlotteMaria Nybegynder
04. november 2012 - 16:58 #13
Tak for svar :) Tråden lukkes