Avatar billede Flemmink Nybegynder
06. juli 2012 - 11:58 Der er 6 kommentarer

Java virker ikke på min PC

Hej,
Kan nogen hjælpe mig ?
Min JAVA installation virker ikke, jeg har prøvet at afinstallerer og installerer ny version, men samme problem.
Når jeg åbner Java kontrolpanel: Advanced/Default Java for browsers
kommer 2 bokse "MIE og Mozilla family" I den første boks MIE er der sat et hak men teksten er meget svag og jeg kan ikke fjerne hakket den anden boks er tom (jeg benytter ikke firefox)
Ligeledes når jeg åbner Advanced/micellaneous kan jeg ikke sætte hak i boksen "Java Quick Starter" denne står også med meget svag skrift som om den deaktiveret ?
Håber nogen har et forslag så jeg kan få det til at virke.
Avatar billede NCG Novice
06. juli 2012 - 13:08 #1
http://www.java.com/en/download/testjava.jsp

Har du lukket din browser efter installationen, evt. genstartet PC'en ?
Avatar billede Flemmink Nybegynder
06. juli 2012 - 13:18 #2
Ja og som sagt også afinstalleret og nyinstalleret
Avatar billede NCG Novice
06. juli 2012 - 13:27 #3
Hvilket OS (32/64 bit?) og hvilken browser benytter du ?
Avatar billede Flemmink Nybegynder
06. juli 2012 - 15:29 #4
Jeg bruger 32 bit og MIE 8
Avatar billede d9n Nybegynder
13. juli 2012 - 20:28 #5
Jeg har  fået samme  problem med  en Vista 32 bit , og IE9 ,  dog virker  det i Chrome ...  det er  startet  den 3/7-2012  så det er  efter en opdatering  af  MS  eller  flash ...  jeg vil gerne  smide  30 point mere  i puljen ...
Avatar billede d9n Nybegynder
27. december 2012 - 18:36 #6
jeg  fik  løst  problemet med  at  afinstallere  med  revo uninstaller, og rensede  så med  Javara ..  og  til sidst  en scan med  ccleaner ...  genstartede pc,  og så i gang i  regedit ...  røgte  efter  Java og  så igang med  at  slette  alt  der var med java ...  dog ikke  der  hvor man kunne se  det ikke var  relateret  direkte  til java... 1 time  senere, genstart , installer  java, flash, shockwave ...  og tadaaaaaaa  så virkede det hele igen ....