Avatar billede jakobljensen Nybegynder
05. juli 2012 - 11:18 Der er 1 kommentar

Yousee smarthost

Hejsa,

Jeg har exchange server sat op for nyligt og tænkte på om jeg kan bruge min yousee forbindelse og yousee som smarthost!?

Hvis det kan lade sig gøre hvilken adresse skal jeg taste ind som smarthost!?

Takker jakob
Avatar billede Wally1973 Praktikant
05. juli 2012 - 19:16 #1
Ja, du kan godt benytte YouSee til det og du ikke bare kan, men skal benytte deres smarthost for at sende mails.

Bruger du SPF-records, så skal du huske at sætte TDC smarthost server ind også, da den vil blive afsender for mange af dine mails til eksterne modtagere.

Der er som sådan ikke nogen tekniske problemer i denne opsætning, men jeg har ved to andre udbydere prøvet samme opsætning, da de også krævede at man brugte smarthosts. Desværre viste det sig at disse udbydere ikke var særligt gode til at spamkontrollere deres servere, så smarthost-serverne røg ofte i de forskellige blacklists på internettet og det tog evigheder at udbyderne til at gøre noget ved problemet, og i mellemtiden blev mail man sendte så afvist.
Nogen gange blev løsningen at de ændrede IP-adressen på deres smarthost server, hvilket så desværre gjorde at SPF-recorden muligvis ikke passede og igen blev mails så afvist.