Avatar billede domino191191 Nybegynder
02. juli 2012 - 16:45 Der er 4 kommentarer

Åbning af låge i Vølund 320

Jeg har arvet en vølund 320 vaskemaskine, men kan ikke finde ud af hvordan man åbner lågen på normal vis.

Please anyone ??
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2012 - 17:09 #1
Havde for 10 år siden en Vølund, og her mener jeg der er på en af knapperne en afbildning af en nøgle, og når man trykker på denne åbnes lugen.
Men denne model var jo helt fra 1992, så meget kan jo været lavet om i mellemtiden.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. juli 2012 - 17:10 #2
PS Du skal sikkert have strøm på maskinen for at åbne lugen, da det foregår elektrisk.
Det gjorde det i hvert fald på min.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. juli 2012 - 17:34 #3
På en 521 er der to knapper hvor du kan dreje til 0 under dem og trykke ind derudover er der hvor den runde låges håndtag er og lidt til venstre en lille revne hvor du med en lille skruetrækker kan åbne den også hvis solonoiden er brændt af.
Avatar billede domino191191 Nybegynder
02. juli 2012 - 17:56 #4
Der er ingen nøgle-tegn på knapperne.

Og jeg har prøvet at sætte begge dreje-knapperne i top-position. Det gav intet resultat.

Der er ikke noget decideret 0 markering.

Og ja, jeg ved godt at der er den mulighed med skruetrækkeren, og det er da også den vi må bruge indtil videre.

Det er kun fordi det virker lidt primitivt at jeg prøver at finde den korrekte måde at åbne. Ellers tak for rådet. :-)

Så det står desværre stadig åbent.