Avatar billede goldeneagle Nybegynder
30. juni 2012 - 10:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kanalinstallation på Philips 37PFL9604H

Hej!

Efter en større ombygning af Stofanet i Grenå er det blevet nødvendigt at geninstallere kanalerne.
Jeg har lovet at hjælpe med dette og har også fået geninstalleret kanalerne.
Da det er en ældre dame, der kun kan finde ud af trykke på de enkelte nummertaster, skal jeg have de enkelte programmer tilknyttet disse nummertaster.
Hvordan gør jeg dette ?

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
30. juni 2012 - 15:12 #2
Hej!

Den har jeg hentet, men der står intet om at tildele kanaler til de enkelte taster på fjernbetjeningen.

På mit eget (Samsung) slår det igennem på fjernbetjeningen, når jeg laver listen på Kanaladministration.
Nr 1 på listen bliver også 1. tast på fjernbetjeningen o.s.v.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede jensenjs Juniormester
30. juni 2012 - 16:08 #3
Måske har jeg misforstået spørgsmålet :)
Men er det ikke det der er omtalt i 4.2.1 i manualen?
Selv om det er en ekstremt dårlig manual
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
30. juni 2012 - 17:23 #4
Hej!

I manualen 4.2.1 er der vist, hvordan man arrangerer kanalerne i Kanaloversigten. Den vil hun ikke kunne bruge.
Jeg kan bare ikke få den første kanal i Kanaloversigten til også at blive den 1. tast på fjernbetjeningen o.s.v.
Da jeg havde geninstalleret kanalerne var 1. tast på fjerbetjeningen DR 1 og 3. tast på fjernbetjeningen TV 2.
De resterende taster gav meddelelsen: Ingen kanal installeret.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå

PS
Jeg har henvendt mig ved den forhandler, hvor fjernsynet er købt.
De lovede, at en tekniker ville ringe tilbage, men det er aldrig sket.
De sagde de arbejdede "fra dør til dør" , da næsten hele byen skulle hjælpes.
Det tog mig 2 timer at få omarrangeret og slettet kanaler på mit eget Samsung :-(
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
01. juli 2012 - 15:05 #6
Hej!

Teksten i manualen 4.2.1 er næsten den samme som den engelske fra Philips, du henviser til i dit sidste indlæg.
Jeg mener dog ikke, der var tal ved kanalerne som på billedet.

Jeg har tænkt på, at det måske skyldes, at fjernsynet finder alle tilgængelige kanaler på Stofanet, men at hun kun har den "lille pakke".
Det passer med at DR1 og TV2, som er i denne pakke, kunne findes på fjernbetjeningen (tast 1 og 3). På fjernbetjeningstasterne 2,4,5,6,7,8,9 har der så været kanaler, der ikke er i denne pakke. Jeg har ikke været opmærksom nok på hvilke kanaler, jeg har flyttet frem i Kanaloversigten.
Jeg har selv den "store pakke" og har ikke tænkt på, at mange af disse kanaler ikke findes i hendes pakke.
Kan det være fejlen ?

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
06. juli 2012 - 13:38 #7
Hej!

Det var netop fejlen.
Skriv et svar og du får points for god sparring.

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede jensenjs Juniormester
06. juli 2012 - 16:06 #8
OK