Avatar billede Flexbb Nybegynder
30. juni 2012 - 00:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SØGES: TEKNIKER TIL REPARATION AF HARDDISK

Kære allesammen.

Jeg søger en tekniker til at reparere min bærbar harddisk 2,5" Hitachi på 320 GB. Den virker ikke længere, og jeg ønsker den repareret, eller blot anskaffe dataene fra den. Jeg søger her, da det er alt for dyrt hos firmaerne.

Så hvis du har store erfaringer med reparation af harddisk eller kender nogen, så skriv venligst en kommentar herunder..

PS: Teknikerne skal helst bo i Roskilde, København og omegn. Så tæt på Roskilde eller København er helt fint.. Ellers så bare skriv, så finder vi ud af, hvordan vi kan mødes :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. juni 2012 - 01:55 #1
Det lyder som harddisken end ikke kan ses i Windows og så er det tvivlsomt om der er noget folk kan gøre her.
Vi kan sjældent gøre andet end at forsøge at tilgå den med andre programmer.

Al anden tilgang kræver at harddisken åbnes og her er det finmekanik, hvor selv støvkorn kan skabe problemer, så der kræver clean-room og specielt udstyr, hvilket er grundene til at firmaerne er så dyre.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2012 - 07:47 #2
Kommer der mislyde fra den eller snurrer den som den plejer?

Er der ikke mislyde kunne man prøve at se om man kunne tilgå data fra en live cd fra Linux. For selvom Windows ikke kan se disken kunne Linux måske godt. Det er i hvert fald et forsøg værd.
Men det gøres kun hvis der ikke er mislyde fra disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2012 - 07:48 #3
http://www.ubuntu.com/download/desktop
Man kan nemlig køre denne fra cd og derved prøve programmet før man installerer.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2012 - 08:02 #4
Det er nok en fortsættelse herfra?
http://www.eksperten.dk/spm/965108
Men Idet Eksperten ikke syntes der er grund til at sende til mig fra tråden må i jo fortsætte herfra!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2012 - 08:08 #5
Ja enig, men hvorfor fortsættes ikke i den oprindelige tråd flexbb?
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2012 - 08:31 #6
Har jeg forstået rigtigt at du kan komme ind i Fejlsikret tilstand?? og at du har kunnet starte fra DVD/CD Drevet? Hvis ja så har du ikke mistet filtabel eller lignend og så kan du reparere Styresystemet!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. juni 2012 - 08:58 #7
#6 Enig
Avatar billede Flexbb Nybegynder
30. juni 2012 - 13:30 #8
Der er mislyde i den, når jeg tænder min bærbar. Når jeg tilgår BIOS kan jeg ikke finde harddisken, for den siger none ved str.

Hvis i ønsker mere info, så se venligst den anden tråd: http://www.eksperten.dk/spm/965108

- Jeg beklager, at der er 2 tråde omhandlende næsten samme sag, men jeg har prøvet at lukke den anden, da denne tråd skulle handle om, at jeg søgte en tekniker.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
30. juni 2012 - 20:27 #9
Hvis BIOS end ikke kan se harddisken, så er håbet praktisk talt lig nul.
Der er nogle få programmer, der kan antage at der er en harddisk også prøve at læse data fra den, men alle filer får tilfældige filnavne og endelser og det tager dagevis at udlæse bare 1Gb.
Avatar billede Flexbb Nybegynder
30. juni 2012 - 21:02 #10
Kan du forklare mere om hvilke programmer og hvordan jeg kan anvende dem, når harddisken ikke længere virker??

Det er dokumenter (som jeg ønsker gendannet), så det er meget mindre end 1 GB.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. juni 2012 - 21:16 #11
Jeg ved ikke hvorfor du bliver ved både i denne og i den anden tråd jeg syntes du skulle lægge et svar og lukke spørgsmålet
Ps ellers må jeg jo lægge den interne korespondance herind.
Avatar billede Flexbb Nybegynder
30. juni 2012 - 22:50 #12
Lukker.