Avatar billede kenz_aps Nybegynder
28. juni 2012 - 23:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HIFI hjælp ASAP

hifi hjælp ASAP

Jeg har lige købt ny aktiv subwoofer fra pure noble, sat strømforsyning i dåsen og tilsluttet linjekabel til input right/left. Men den brummer en mørk høj lyd uanset om den er tilsluttet til min primære forstærker eller ej.

)http://pure-acoustics.com[...] er den første, der dukker op.

Den er højst sandsynligt ikke deffekt, men det er nok nærmere bare mig, der ikke ved nok om Hi-Fi.

Hvad siger i gutter, hvad gør jeg forkert??? Kan afsløre at der vidst også er indbygget forstærker i subben. (ved ikke om det skulle have noget betydning).

Spørg gerne for yderligere forklaring. Det er lidt svært at forklare, pr tekst.
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. juni 2012 - 23:19 #1
har du ikke en "Aktiv Subwoofer" udgang på din reciever/forstærker?

dit link dutter ikke ...  :)
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
28. juni 2012 - 23:46 #2
Hey hey.

Man kan åbenbart ikke linke specifikt til produktet, men det er den først sub under products -> active subwoofers.

Problemet er, at den siger den kraftige rungende lyd, bare jeg kun har forsynet den med strøm og tænder på bagsiden, uden at være tilsluttet min oprindelige forstærker?

Jo, jeg har rød/hvid udgang i den ene ende, og sort til hvad der på forstærkeren hedder noget i retning af "Subwoofer input".. Det er ihvertfald den rigtige udgang.

Forstår du hvad jeg mener? Jeg er ikke rigtig fagkyndig på det område, så det er svært at formulere det præcist.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. juni 2012 - 09:31 #3
Hej.
Du skulle fint kunne køre med et mono-kabel fra din forstærkers [subwoofer output] til det input på sub'en, der sikkert er mærket som [Mono input]. Men at den brummer, tyder på at den mangler en stelforbindelse. Den KAN komme på plads sammen med kablet til forstærkeren, men når den brummer uden kabel tilsluttet, har den helt sikkert en defekt.
/Carsten
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. juli 2012 - 22:08 #4
Hey - fik du en løsning på din brummer, eller skal vi gætte lidt videre?!?
Avatar billede kenz_aps Nybegynder
16. juni 2013 - 19:39 #5
Nej, det fik jeg aldrig. Jeg sendte den til reperation, og de valgte at give mig pengene tilbage, fordi omkostningerne var for høje ved rep.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. juni 2013 - 19:41 #6
Jamen selvtak for hjælpen, så....