Avatar billede excelh Nybegynder
27. juni 2012 - 15:30 Der er 5 kommentarer

Forfaldsliste i excel med makro

hej eksperter

jeg er ved at lave en forfaldsliste i excel, det foregår ved at jeg kører en query, og trækker det ind i excel, i en tabel. min dato står i e2 i formatetet 20120625 tekst, jeg kopierer feltet ind i z2, og formaterer til dato, for at kunne regne på datoen, men jeg får nedenstående fejl

Run time '1004'

kunne ikke opdele teksten, da der ikke var nogle markerede data

sådan ser min makro ud

Sheets("Data").Select
    Range("z1").Select
    Selection.Copy
    Sheets("Inddata").Select
    Columns("Z:Z").Select
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.Copy
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
    Selection.TextToColumns Destination:=Range("Z:Z"), DataType:=xlDelimited, _
        TextQualifier:=xlDoubleQuote, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=False, _
        Semicolon:=False, Comma:=False, Space:=False, Other:=False, FieldInfo _
        :=Array(1, 5), TrailingMinusNumbers:=True

På forhånd tak
Avatar billede store-morten Ekspert
27. juni 2012 - 17:38 #1
Prøv at kører makroen fra et 'Module'
Avatar billede excelh Nybegynder
28. juni 2012 - 07:31 #2
Kan du forklare lidt nærmere ?
Avatar billede store-morten Ekspert
28. juni 2012 - 16:49 #3
Jeg har testet den overstående makro, lagt på Ark1, og den fejler?

Men flyttes den over i et 'Modul' fejler den ikke.

Kopiere en celle på Ark1, sætter ind i kolonne Z på Ark2, og lavet formatet om til "Dato"
Dvs. i kolonne Z på Ark2 står den samme dato i alle rækker !!!!
(fra top til bund)
Avatar billede excelh Nybegynder
29. juni 2012 - 08:15 #4
Så hvad foreslår du jeg gør for at få det til at virke ?
Avatar billede store-morten Ekspert
01. juli 2012 - 13:15 #5
Se #1