Avatar billede zentows Nybegynder
25. juni 2012 - 17:58 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Mit dellbatteri til min bærbar oplader ikke

Hej ..

Jeg har en dell vostro 3700 laptop ..

batteriet er helt nyt og vil ikke lade op , når jeg køre musen hen over batteri iconet viser den 0% tilbage (tilsluttet oplader ikke )

Har læst en del om det problem herinde, men synes ikke rigtigt der er nogen ens svar, og bliver lidt forvirret, men læste om en der opdateret sin BOS ??  og det hjalp ...

og hvad er så lige en BOS ???

Hilsen Zentows
Avatar billede j-j Nybegynder
25. juni 2012 - 19:06 #1
Det kan være flere ting. Men har du tjekket, at den lille stift inde i stikket man sætter i maskinen er der endnu? Hvis den ikke er der, får maskinen nemlig strøm, men kan ikke lade. Var tilfældigvis udsat for dette problem i weekenden.
Avatar billede zentows Nybegynder
25. juni 2012 - 19:20 #2
stiften inde i stikket er der endnu ..

Men tænker så om man kan komme til at skubbe hun stikket lidt ind i den bærbar ,så han stikket ikke når helt derind ?? hmm
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2012 - 19:29 #3
har du kiggede i Kontrolpanel\Hardware og lyd\Enheder og printere eler enhedshåndtering eller kik i bius
Avatar billede zentows Nybegynder
25. juni 2012 - 20:11 #4
Efter jeg har pillet lidt ved stikket (stiften i stikket ) vil den slet ikke starte op !! :-( tror jeg skal ha fat i et nyt stik, fik sat en pinsæt ind for at se om den var løs eller trykket lidt ind ... men det hjalp ikke .. tværtimod :-D
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2012 - 20:23 #5
kan den ikke starte op
Avatar billede zentows Nybegynder
25. juni 2012 - 21:04 #6
nej ikke efter jeg pillede ved stikket :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2012 - 21:50 #7
#0 Det er nok opdatering af BIOS der menes.
Har du forsøgt at fjerne alt strømmen fra den og holde startknappen nede i ca 30 sekunder. Genmontere og prøve igen?
Avatar billede DellLytter Nybegynder
26. juni 2012 - 09:29 #8
Hej

Der er indbygget LED diagnostic på din Vostro. Viser disse nogle fejlkoder? Dette kan evt. være med til at fastlå hvori problemet ligger.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter @Delllytter
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2012 - 15:39 #9
pil batteri ud  og oplad det
Avatar billede zentows Nybegynder
26. juni 2012 - 20:09 #10
#7 nej det har jeg ikke prøvet endnu, da jeg er støt ind i nr 2 problem , nemlig at den slet ikke vil starte op ..

#8 LED diagnostic ... øøhhh hvor finder jeg den henne .. må gerne skæres lidt ud i pap :-), mener du evt det led lys som er blåt på selve ledningen på stikket ???

#9 pil batteriet ud ... yes det kan jeg !!  ..
  oplad det ...øøhhh hvordan gør man det hvis ikke det skal gøres via den bærbar ??
Avatar billede DellLytter Nybegynder
27. juni 2012 - 10:00 #11
Hej igen

Du finder LED indikatorne lige over keyboardet. De ligner små "hængelåse" med henholdsvis et 9-tal, et A og "pil ned" vist inden i dem.

Er der nogle af dem der lyser/blinker når du forsøger at tænde maskinen?

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @Delllytter
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 11:58 #12
Lige den operation kan nogle gange vække din pc til live:
http://www.version2.dk/artikel/mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live-7854
Avatar billede zentows Nybegynder
27. juni 2012 - 14:48 #13
#11

Har fundet dem :-) , men desværre er der ingen af dem der lyser :-(

#12

Har holdt start knappen nede i 30 sek .. men den er helt død ...

Som sagt tidligere virkede den fint med stik i , men efter at jeg havde en pinsæt inden i stikket for at se om den lille stift var løs , ville den slet ikke starte op igen , jeg tænker om jeg har ødelagt stikket og derfor skal prøve at skaffe et nyt stik ?
Avatar billede DellLytter Nybegynder
27. juni 2012 - 15:23 #14
Det lyder lidt som om, at du sandsynligvis har kortsluttet dit I/o daughterboard (kortet der sender strøm til bundkortet).

Send mig gerne dit servicetag i privat, så kigger jeg nærmere på det sammen med vores teknikkere, og ser om der er noget vi kan gøre.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @Delllytter
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2012 - 16:34 #15
ok så hopper jeg af tråden igen
Avatar billede zentows Nybegynder
27. juni 2012 - 18:13 #16
#14

Jeg har netop lige lånt et nyt strømstik,i 5 minutter , og konstateret at det virker fint , min bærbar stater op , jeg lagde mærke til at de LED indikatorne lyste, ihvertfald (hængelås med 9 tal )

jeg var osse i en forhandler som sagde at jeg nok havde brandt, mit stik af da jeg store torsk, jo ikke havde taget stikket fra i stikkontakten inden jeg satte min pinsæt ind i stikket til bærbaren :-/ , og da der er minus og pilus i det stik så kortslutter jeg stikket .... det giver jo osse mening da det lånte stik virker fint (dog uden af lade batteriet op som var mit første problem :-) ...

lige pt har jeg ikke noget stik da min nabo ikke kunne undvære det mere end 5 min ..... jeg er på jagt efter et nyt stik eller brugt :-)
Avatar billede DellLytter Nybegynder
28. juni 2012 - 09:42 #17
Ok, hvis LED indikatoren lyser konstant (hængelås med 9-tal), så betyder det blot at NumLock er slået til.

Når du fået anskaffet dig et nyt stik, og hvis batteriet stadig ikke virker, må du meget gerne sende mig ordrenummer på batteri i privat.

Så ser jeg om vi ikke kan finde ud af, hvad der er galt med det.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @Delllytter
Avatar billede zentows Nybegynder
28. juni 2012 - 17:38 #18
#17 okay tusinde tak :-) jeg vender tilbage
Avatar billede zentows Nybegynder
03. juli 2012 - 08:02 #19
Svaret kommer her ,
en ny strømforsyning til bærbar var løsningen , problemet var umiddelbart at den gamle strømforsyning var defekt og ikke ville oplade mit batteri, strømforsyningen var på 90 watt , og blev anbefaldet at købe en med mere watt , fandt dog en på kun 70 watt , den virkede fint , meget mærkeligt men det hjalp :-)

jeg lukker tråden her , tusinde tak til alle for deres hjælp
Avatar billede zentows Nybegynder
06. juli 2012 - 09:49 #20
#19 var svaret
Avatar billede webmalle Nybegynder
29. september 2012 - 15:35 #21
Hej Karina Hansen

Jeg har samme problem med min datters DELL Vostro 1320. Jeg har prøvet ovenstående gode råd, købt nyt batteri og strømforsyning, men pc'en er stadig helt død.
Har du nogle gode råd?

Mvh.
Maiken Petersen
Avatar billede DellLytter Nybegynder
01. oktober 2012 - 07:32 #22
Hej Maiken

Prøv at send mig jeres servicetag + evt. fejlkode og detaljer, i en privat besked, så ser jeg meget gerne nærmere på sagen.

//Karina
#IWork4Dell