Avatar billede Levani Nybegynder
22. juni 2012 - 12:03 Der er 35 kommentarer

Harddisk med problemer

Jeg har et stort problem med min nye Harddisk, og håber at der er nogen der kan hjælpe en 70 årig.

Da jeg monterede harddisken og startede min Windows 7 op, kunne den ikke finde harddisken. Jeg gik så ind i Komputeradministration som administrator. og derefter i Diskhåndtering, og der fandt jeg min harddisk. Der har jeg så partitionere og formattere den, og til sidst tildele den et drevbogstav, og så kunne den vises under komputer. Jeg ville så lave en systemafbilding af min PC. men den kam frem med at stort kryds over mit D: drev. Jeg genstartede min PC og så at den ikke kunne vise min Disk igen, og måtte igen igennem samme prucedyre igen, og opdagede at den havde tabt D: Drevbetegnelse. Jeg Gav den nu d: Drevbetegnelsen igen og kunne nu se mit drev under komputer, jeg kunne stadig ikke lave en systemafbilding. Jeg genstartede IGEN IGEN IGEN min pc med samme resultat hvad kan fejlen være. Jeg har prøvet at give mit drev en anden drevbetegnelse, men det hjalp heller ikke. Nu har jeg siddet inde i det gode vejr i 2 dage og prøvet alt, jeg kan komme i tanke om.

PS: Min partition er mærket som aktiv.

Hilsen
Folkepensionisten fra
Jylland.
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. juni 2012 - 12:12 #1
Jeg tror at dit CD/DVD drev bruger D: så detfor kan du ikke bruge det.

Prøv at sætte den nye harddisk til E: eller F:

Jeg har en gang været ude for at en harddisk jeg havde tildelt et drevbogstav ikke kunne bruges, det var netop fordi jeg havde valgt D: og egentlig flyttet DVD drevet til F:
Men Windows var uenig med mig, og satte DVD drevet tilbage til D: og derved blev min harddisk utilgængelig.
Avatar billede Levani Nybegynder
22. juni 2012 - 12:16 #2
Der er ingen af mine andre drev der bruger D: Jeg kan tildele min harddisk drevbetegnelsen D: og så virker den indtil jeg slukker min pc. når den tændes igen skal jeg teldele den Drevbetegnelsen D: igen.
Jeghar prøvet med andre drevbetegnelser uden resultat.
Avatar billede jensenjs Juniormester
22. juni 2012 - 12:58 #3
Har du prøvet at sætte den i en anden port, jeg gætter på at det er et SATA drev og ikke IDE
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 13:03 #4
Står der ude til venstre, ar disken er "Online" ?
http://peecee.dk/upload/view/372197
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 13:04 #5
maskinen skal være opdateret hos microsoft

ofte skyldes hardware fejl en bios opdatering
kan den ikke læse drev kan windows jo heller ikke
i det hele taget start med at opdatere dine drivere med slimdrivers der er gratis men skal registreres

husk SLIMDRIVERS

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 13:07 #6
En harddisk kræver da ikke andre driver end der ligger på window fra start.
Avatar billede Hans Mester
22. juni 2012 - 13:07 #7
Du kan evt. undersøge harddisken med et diagnosticeringsværktøj fra producenten. Normalt tilslutter man harddisken (korrekt), partitionerer og formaterer den, og så skal den bare virke.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 13:38 #8
#6 Enig.
Avatar billede Levani Nybegynder
22. juni 2012 - 14:02 #9
Harddisken er prøvet i en anden pc. med samme resultat = kan ikke huske Drevbetegnelsen. der er også prøvet andre porte.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 14:08 #10
Kommer der lyde fra den som den ikke skal udsende?
(klik lyde eller larmer for meget)
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 14:26 #11
Og hvad med #4 ? Porte? Det er altså en eksten harddisk i box?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 14:30 #12
Så skal du nok lige gennem #7 en tur for at tjekke disken.
Jeg har selv brugt denne her til mine diske:
http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/HD-Tune.shtml
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 14:31 #13
så vidt jeg ved er der noget der hedder en controler i et bundkort
hvad laver den tror i

https://www.google.dk/#hl=da&sclient=psy-ab&q=controler+p%C3%A5+bundkort&oq=controler+p%C3%A5+bundkort&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=hp.3...1331.7629.0.7996.21.20.0.1.1.2.883.8610.2-5j8j1j0j5.19.0...0.0.B9K9bJhHYgc&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&fp=34db3751e2a1ab1f&biw=1184&bih=687

cdrom drev opdaterer man også og så videre

så jo det skal man

ofte ligger der også på cd der følger med bundkort program til læsning af store harddiske over 2gb

så lad være med at kommentere andres indlæg
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 15:00 #14
@ treatmenice
Du har internt send mig denne besked:
det er ikke meningen du skal kommentere andres indlæg men udelukkende forholde dig til din egen hjælp

Hvad galt er i at kommentere andres indlæg? Og når jeg så oven i købet mener, at det du skriver til spørger er urigtigt, så bør jeg vel ligefrem gøre opmærksom på det.
Jeg skriver det af hensyn til spørger og ikke for at genere dig.
Derimod finder jeg din kommentar til mig ganske upassende.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 15:13 #15
Jeg fik denne her smidt i hovedet fra treatmenice:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-9-6
Jeg er da helt klar over at bundkort driverne skal installeres for at enheder og ram kan arbejde sammen på pc. Det er jo logisk.

Men derudover behøver cd rom drev og harddiske normalt ikke andre drivere end standard driver fra Windows installationen.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 15:26 #16
@ 220661
Den besked fra treatmenice er da uforskammet.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 16:00 #17
Ja det er jeg ikke uenig i, og kan ikke forstå hvorfor det ikke foregår her i tråden i stedet for i det skjulte????
Avatar billede Hans Mester
22. juni 2012 - 16:23 #18
Naturligvis må man kommentere på hinandens indlæg.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 16:33 #19
Ja det mener jeg også man burde kunne. Specielt hvis der kommer fejl informationer, som spørger ikke har behov for,og som kortoggodt også er inde på i #14.
Men nogle gange kan det jo være svært at acceptere sådanne fejl ;-)
Avatar billede Levani Nybegynder
22. juni 2012 - 18:41 #20
Ja disken er online.
Avatar billede Levani Nybegynder
22. juni 2012 - 18:44 #21
Jeg har opdateret alle drivere med Slim driver opdate.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 20:10 #22
skal det forstås sådan at problemet er løst ????
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 20:16 #23
denne her kan man åbenbart tolke som man vil

http://www.eksperten.dk/faq#faq-9-6

der står disse 2 linier

Hvad er at Spamme eller Flame et spørgsmål?

Det er hvis du f.eks. poster indlæg der intet har med spørgsmålet at gøre

må indrømme hvis man ikke vil læse den så kan man tillade sig alting men man kan jo også tolke dem som man vil

se alle de tråde der her blev brugt og som ikke har en skid med tråden at gøre være sendt internt så det der er meningen med eksperten at hjælpe blev udført
i stedet for blev det til det der stod i de 2 linier
Avatar billede Hans Mester
22. juni 2012 - 20:21 #24
Folk reagerer på, at du bliver pigesur, fordi nogen vover at kommentere dit indlæg (det lagde selv op til at blive kommenteret). Sådan fungerer det på et forum. Kom videre.
Avatar billede Levani Nybegynder
22. juni 2012 - 20:52 #25
Problemet er stadig ikke løst, og det bliver ved at drille?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 22:19 #26
hvad er det for et bundkort der sidder i den

m.v.h
Avatar billede Levani Nybegynder
22. juni 2012 - 22:39 #27
?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 22:56 #28
Altså Det er en ekstern HDD i en box - eller hvad?
Du skriver:"Harddisken er prøvet i en anden pc. med samme resultat = kan ikke huske Drevbetegnelsen. der er også prøvet andre porte."
Det lyder som om det er et af de mange tilfælde hvor der er noget galt med boxen. Inde i boxen sidder der en lille smule elektronik, som kan svigte, uden at HDD fejlede noget. Har selv oplevet det 2 gange med Verbatim.
Når du ikke skriver det, går jeg ud fra, at HDD ikke er mere end 2TB. Windows kan ikke læse større diske, med mindre man converterer den til GPT disk.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2012 - 23:27 #29
Ps. Går du fra, at du har prøvet med et andet kabel.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2012 - 23:33 #30
afmelder tråd
Avatar billede jensenjs Juniormester
23. juni 2012 - 09:49 #31
Jeg er bange for at det er en defekt harddisk du har fået
Avatar billede Levani Nybegynder
23. juni 2012 - 17:40 #32
Problemet er løst, der var en fejl på disken, så den er byttet til en ny i Elgiganten.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2012 - 18:53 #33
Ja det jo netop det jeg skrev  i #28. Det var boxen eller disken og ikke noget som helst med drivere.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2012 - 19:44 #34
Ps. Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2012 - 12:46 #35
Jeg hopper af overvågning af spørgsmålet.