Avatar billede jaboy Nybegynder
17. juni 2012 - 00:09 Der er 5 kommentarer

Program til down/upload af database

Hey alle

Jeg skal bruge et program der kan downloaded og uploaded en database (eller helt specifikt en kæmpe table) som er omkring 10 gb stor.

Jeg kan ikke bruge værktøjer som phpmyadmin eller ssh, da det ikke er min, da det kun er mysql porten som er åbent.

nogen der har nogen forslag ?

på forhånd ... tak :D
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2012 - 00:11 #1
En lokal PHPMyAdmin kan godt connecte til en remote MySQL server.

Men med saa stor en fil var en custom loader nok en god ide.
Avatar billede theincomlive Praktikant
17. juni 2012 - 00:54 #2
Jeg høre tit om forslaget filezilla,
om ikke andet skal det nok være filezilla client du skal bruge...

Håber det kan løse dit problem
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2012 - 01:07 #3
Det bedste ville være at lægge de 10 GB op på serveren, og bruge mysql-kommando programmet på serveren til at få det ind på mysql-en.

Og jeg gentager: Det bedste ville være at lægge de 10 GB op på serveren, og bruge mysql-kommando programmet på serveren til at få det ind på mysql-en.

Kan du ikke det, bør du undersøge om du har mulighed for at lægge de 10 GB op på serveren, og bruge mysql-kommando programmet på serveren til at få det ind på mysql-en. Det er det bedste!

I absolut nødstilfælde kan du hente mysql-kommando programmet lokalt til din PC, og så via den åbne Mysql port lægge det op på serveren.

Men håndterer du data på 10 GB uden direkte adgang til serveren ville jeg se mig om efter et andet job.
Avatar billede jaboy Nybegynder
17. juni 2012 - 13:10 #4
#2
Hvordan skulle jeg bruge filezilla til det ?

#3
Jeg ved godt at det er nemmest at upload til serveren, og bruge kommandoen, men nu er det mere download der er problemet, da jeg skal lave backups.
Upload er mere til hvis jeg skal genoprette hele/dele af databasen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. juni 2012 - 13:50 #5
Til download kan du sådan rent principielt bruge mysqldump programmet (kommandolinie) via den åbne mysql-port, men igen er det "håbløst" hvis det ikke afvikles på serveren.