Avatar billede buls Seniormester
16. juni 2012 - 18:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MacBook

Hej.  Er der nogle der kan hjælpe med dette.  Jeg er på udkig efter en ny bærbar pc.  Jeg har en acer nu med windows 7.  Jeg tænker på en MacBook Air. Jeg har hørt at MacBook  ikke er kompatibel med visse programmer,er dette rigtigt.  Jeg tænker på internettet-bank-flash-windows live mail- Officepakken og andre ting.
Hilsen buls
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. juni 2012 - 18:21 #1
Programmer skrevet til Windows kan ikke køre under OS X.
Der findes dog to muligheder for at køre Windows på en Mac: I gennem et virtualiseringsprogram som f.eks. Vmware Fusion eller gennem Bootcamp.
Begge metoder betyder yderligere udgifter.

Internet, netbank og Flash virker på en Mac.

Windows Live Mail virker ikke men der er en email klient, som Outlook Express, i OS X
Hvis det er din Hotmail konto du bruger i Windows Live Mail, må den også kunne tilgås i OS X Mail.
Det må være et spørgsmål om opsætning.

Microsoft Office fås også i en udgave til Mac, men det er så også en yderligere udgift.

Må jeg spørge hvorfor du vil skifte til Mac?
Avatar billede MikkelHviid Nybegynder
16. juni 2012 - 18:24 #2
http://www.apple.com/dk/why-mac/its-compatible/
Her er et link der svarer på det du spørger efter :)
Avatar billede buls Seniormester
16. juni 2012 - 18:37 #3
Hej.  Som sagt har jeg pc med windows 7 og jeg er træt af den hakker i programmer og når man er på nettet. Den er næsten 8 min om at starte op,jeg har slået alle opstart programmer fra som jeg ikke bruger.  buls
Avatar billede buttwipe Juniormester
16. juni 2012 - 18:42 #4
Måske skal du bare formattere den og installere Windows igen.
Det er da værd at prøve før du brænder 10-11000,- af på en MBA og div. programmer.