Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 16:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ingen netværk i VirtualBox

hej eksperter jeg har  windows 7 ultimate 64-bit dansk

og  har downloade VirtualBox  og har installeret  windows server editions 32-bit  i VirtualBox  men der er ingen  net på :((( jeg  kør lan Forbindelse  hvordan får jeg net på ???  Håber i  kan hjælpe mig :-)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 16:08 #1
Hvilket netkort har du valgt at sætte op i din virtuelle maskine og har du derefter installeret driveren til dette netkort i din virtuelle maskine?
Avatar billede MikkelHviid Nybegynder
16. juni 2012 - 16:08 #2
Jeg havde for et år siden et lignede problem, jeg gjorde følgende:
1. oprettede en "delemappe" mellem den fysiske PC og den virtuelle.
2. delte selve driveren til maskinen, så den kan installeres manuelt i VB.
3. Slettede driveren i VB og installerede den manuelt igen.
Dette løste mit problem.

Husk selvfølgelig at have de rigtige opsætninger for din VB.
Altså NAT, Bridge osv.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2012 - 16:10 #3
har du installeret virtualbox udvidelser?
der skal ikke være et 'normalt' netværk - men en generisk kablet forbindelse (til din win7/64).
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 16:28 #4
Avatar billede claes57 Ekspert
16. juni 2012 - 19:01 #5
du skal på nettet via virtualbox ethernet
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 22:30 #6
nu dur det :-)  MEN hvordan får jeg windows deployment services  på og får min windows xp og windows vista og  windows 7  så jeg  kan boot  den via pxe boot ?????  og hvordan får jeg Forbindelse til Fjernskrivebord  via  VirtualBox  eller Windows Virtual PC ???  så jeg kan pxe boot ???  MEN det var bedre vis der vaj noget i stil me bootcamp bare til windows pc så til ikke vaj iso  og  Virtual file
Avatar billede Wally1973 Praktikant
17. juni 2012 - 01:23 #7
WDS er en Windows server role, der skal aktiveres.

For at kunne PXE boote skal du installere den extension pakke, der kan hentes på VirtualBox's hjemmeside.

Fjernskrivebord får man ikke på VirtualBox.
VirtualBox er en hypervisor.
Fjernskrivebordet skal laves enten til værts-OS'et eller til gæste-OS'erne.

Bootcamp er bare en bootmanager og de findes da også til Windows.
Faktisk er de ofte ligeglade med hvilket OS du måtte køre.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 13:58 #8
hej Wally1973 jeg har lavet dual boot med  windows 7 ultimate og windows server 2008 det dur MEN på min windows 7 er der net på  MEN når jeg går over i windows server 2008  er der ingen net på og der står no drver :(((  min computer er en Fujitsu-Siemens AMILO Pa2548 http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTe3XiR9rWRoLYg7RCD3ErB1XPKWXgBHvVE7GYhKX3gK3DCRy9Q9NAHmaR5

hvordan får jeg net på windows server 2008 ???
Avatar billede Wally1973 Praktikant
17. juni 2012 - 15:01 #9
Du har ikke dual boot.
Du har sat en virtualisering op.

Du skal i VirtualBox vælge netkortet for din virtuelle maskine og så skal du installere driveren i den virtuelle maskines styresystem.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 15:43 #10
hej har dual boot  med windows 7 og windows server :-)

mit spørgsmål er nu  Hvad  er lan driven til lan i windows server
Avatar billede Wally1973 Praktikant
18. juni 2012 - 22:21 #11
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2012 - 15:35 #12
hej Wally1973 tak for dit link MEN når jeg skriver'
Produkt nr xxxxxxxxxx
  for jeg ikke nogen driver :((

og når jeg  installer windows 7 er der både  lyd driver og net driver MN ikk windows server min computer er en Fujitsu-Siemens AMILO Pa2548

kan du ikke prøvet og finde en lan driver til den
Avatar billede Wally1973 Praktikant
19. juni 2012 - 23:02 #13
lad være med at skrive et produktnr.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2012 - 21:16 #14
hvad skal jeg så ?