Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 15:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Crashdump.

Crashdump forekommer på min søns pc. Maskinen er en stationær med win 7.

Det hele starter med en bbzzz-lyd - blå side med hvid skrift og der står dumping physical memory. Den tæller til 100 og lukker ned.
Genstarter hvor der er mulighed for at gå ind i fejlsikret tilst., genstarte normalt.

Kan nogen hjælpe før det går helt galt....:)

Mvh Inger
Avatar billede Wally1973 Praktikant
16. juni 2012 - 15:39 #1
Den blå skærm indeholder også en fejlmeddelelse med en masse tal, samt modulnavne på hvor fejlen sker henne.
Det skal vi bruge for at hjælpe dig i første omgang.

Tag evt. et billede med et kamera/ordentlig mobiltelefon og smid det på nettet med et link dertil her i tråden.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2012 - 15:42 #2
Ok, vender tilbage.
Avatar billede MikkelHviid Nybegynder
16. juni 2012 - 16:23 #3
Dette link handler om dit problem, dog andet OS.
http://www.eksperten.dk/spm/149917
Avatar billede Wally1973 Praktikant
17. juni 2012 - 01:26 #4
#3
hvordan er du kommet til den konklusion.
en BSOD (Blue Screen Of Death) kan komme når Windows når en tilstand, den ikke kender en vej ud af og der er et utal af disse tilstande.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 07:34 #5
denne her viser dig hvad det er

kopier det ind i google der så viser dig en løsning hvis den  findes

m.v.h
Avatar billede MikkelHviid Nybegynder
17. juni 2012 - 09:16 #6
#4
Tjoh, på baggrund af de oplysninger han har givet, har jeg givet et svar der passer til de oplysninger.
Det kunne være en mulig løsning, derfor dette var mit svar.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 11:04 #7
treatmenice
tak for svar,men der mangler vist et link...:)
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 11:15 #8
Efter at have set på dig link Mikkelhviid vil jeg nævne følgende.

Pc`n brød sammen kort efter garantiens udløb. Den blev sat til rep.
I forretningen fandt de ud af at bundkortet skulle skiftes ud og så skulle vi jo lige købe en win7 cd. Det er herefter problemet er opstået, ved selvfølgelig ikke om det er årsagen. Nævner det lige.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
17. juni 2012 - 14:59 #9
Vi bliver nødt til at have det billede.
Alternativet er at du henter den memory dump ud og lægger den online et eller andet sted, men det er nok endnu mere omstændigt.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 15:56 #10
Det er ret svært at fange det billede da det kommer uden varsel og hurtigt forsvinder, men der arbejdes på sagen. Cam klar o.s.v.

I mellemtiden er der lavet en opdatering med win7/cd og intet dump efter det, men det må tiden vise.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2012 - 18:33 #11
selvfølgelig - har ikke været hjemme hele dagen men her er den

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h
Avatar billede Wally1973 Praktikant
17. juni 2012 - 20:12 #12
#11
Det program er ret godt, men kræver at man enten har en stabil maskine nok til at hente crash dumpet ud eller køre programmet inden den crasher. :)
Ved ikke lige om det er tilfældet her. Jeg har antaget at det ikke var. :)
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 07:26 #13
overlad du det roligt det til spørgeren #12

det er jo meningen spørgeren stiller udbyggende spørgsmål selv
vi har for tiden ikke nogen skrivende administrator
for at tråden ikke skal blive laaaaaaaaang så lad dem selv præcisere det

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 11:54 #14
treatm.... jeg er ikke lige klar over hvem du henvender dig til. Jeg har givet relevante oplysninger. Har gjort et forsøg, dog ikke efter jeres forslag herinde, har dog komenteret hvorfor. Gentager jeg har opdateret med win7 cd og intet nyt crashdump har vist sig.

Tak for dit link, synes dog det ser meget indviklet ud. Afventer endnu om opdatering virker.

Hilsen Inger
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 14:04 #15
hver gang man skriver herinde er det en ny link
denne her hedder #15

der er ikke noget indviklet med blue screen
den fortæller dig hvad årsagen er
er det ikke det ud vil vide
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2012 - 15:14 #16
Du kan vel ikke svare for hvad jeg mener
er indviklet. Tak for venligheden.