Avatar billede Denarn Nybegynder
16. juni 2012 - 00:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Guide til at lave en kontaktformular - Hjælp.

Godaften.

Jeg vil mene jeg efterhånden har ledt internettet tørt for guides til at lave en kontaktformular. Der ligger tusindvis af gratis-til-download formularer på nettet som jeg sagtens kan bruge.

- Sagen er bare den at jeg gerne selv vil lave den og få lidt udfordring ud af det, istedet for C/P, som jeg intet lærer af.

Kender i en super god guide, der både fortæller hvordan det hele fungere, som samtidig giver mig lidt mere udfordring end C/P?

Jeg sidder pt., med et oplæg fra min uddannelse, netop til at lave en kontaktformular, i HTML og CSS, med php validering. Men den giver mig ikke nok, og al info bliver sendt til en database, istedet for min e-mail, som en kontaktformular burde gøre.

Ps. Jeg beklager hvis mit spørgsmål er i den forkerte kategori, eller der er andet galt, men jeg er ny herinde, så skal lige ind i tingene :-)
Avatar billede DeeDawg Nybegynder
16. juni 2012 - 04:22 #1
Du burde nok have spurgt under Script > PHP, da jeg ikke håber du har problemer med at forstå HTML. Men så længe det er under programmering, er det ikke helt forkert. :)

Bliver nok lidt svært at finde dig en guide, som ikke også giver dig løsningen. Så hvis du søger udfordringen, vil jeg da anbefale dig at kigge lidt på disse links, og så selv finde ud af resten.

$_POST og lidt yderligere information
mail()
Avatar billede Denarn Nybegynder
16. juni 2012 - 11:38 #2
Ja, det er lige netop det, med at det giver mig løsningen med det samme :-) Hehe.

Jeg vil kigge på dine links.

Ha' en god dag. :-)
Avatar billede Denarn Nybegynder
20. juni 2012 - 09:21 #3
Fandt ud af set selv! :-)