Avatar billede Amogwai Nybegynder
15. juni 2012 - 11:18 Der er 4 kommentarer

Kode til krypterede filer. Windows 7.

Jeg ville høre om der var nogen, der kunne fortælle mig hvordan jeg får kode på mine krypterede filer??
Det gør jo ikke rigtig en forskel hvis man ikke sætter kode på.
Avatar billede MikkelHviid Nybegynder
15. juni 2012 - 11:27 #1
Når du kryptere en fil eller mappe, er det kun personen med EFS-certifikatet der kan åbne den. Dette er nemlig din "kode", det er den der skal dekryptere fil eller mapperne igen når du vil åbne den.

Husk at sikkerheds kopiere din EFS-certifikat.
Avatar billede Hans Mester
15. juni 2012 - 11:27 #2
Koden består af dit brugerlogin. Krypteringsnøglen er beskyttet af din adgangskode, så der skal logges på med koden for at få adgang.
Avatar billede Amogwai Nybegynder
15. juni 2012 - 13:43 #3
Alright, det er nogle fine informationer.. men jeg ville bare nemt få forklaret hvad jeg helt præcist skal gøre fra punkt til prikke!
Ikke noget dårligt overhovedet, da jeg værdsætter at der faktisk er nogen der tager sig tid til at hjælpe sådan nogle som mig ^^
Avatar billede Hans Mester
15. juni 2012 - 21:03 #4
Du kan ikke med den indbyggede kryptering få en boks frem, hvor den spørger om kodeord. Kodeordet består af dit windowslogin.