Avatar billede jonasbl338 Nybegynder
15. juni 2012 - 01:08 Der er 6 kommentarer

Mangler ekspert viden!

Hej folkens..

Jeg skal ud og investere i en Macbook Pro 13".. Men jeg er kommet i tvivl om den nyeste er bedst at købe, eller den dyreste af de gamle modeller er bedst at købe.

Håber på hjælp, på forhånd tak! :)

Dyreste(gamle):
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/MACBPMD314DKA/apple-macbook-pro-13-3

Billgste(Nye):
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/MACBPMD101DKA/apple-macbook-pro-13-3-md101
Avatar billede jonasbl338 Nybegynder
15. juni 2012 - 01:15 #1
Og vil det kunne betale sig at købe den gamle 15" i tilfælde af at man vil ud og bruge så mange penge?

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/MACBPMD318DKA/apple-macbook-pro-15-4
Avatar billede MikkelHviid Nybegynder
15. juni 2012 - 10:42 #2
Nok det vigtigste af alt, hvad skal du bruge den til?
Hvor langtid frem skal den "fremtids sikres"?
Forventer du ændringer i dit behov de næste par år?

Og er du sikker på det skal være en macbook?
Avatar billede jonasbl338 Nybegynder
15. juni 2012 - 13:20 #3
Mest skole arbejde, og bare surfe rundt, og så selvfølgelig bruge alle de smarte programmer den indeholder.. Jeg er lidt i tvivl om hvor meget jeg vil spille på den.
Jeg er godt klar over at 13" ikke egner sig til at spille på.

Jamen hvert fald de næste 3 år tænker jeg? Hvad vil du så anbefale?

Nej det gør jeg ikke :)
Avatar billede MikkelHviid Nybegynder
15. juni 2012 - 16:48 #4
Altså vis det ikke er spil der trækker, vil jeg sige du skal vælge den nye.
Hvis det bare er til daglig brug og skole arbejde, har du ikke brug for mere. Dit behov må selvfølgelig ikke ændre sig gennem årene :)
Avatar billede MikkelHviid Nybegynder
16. juni 2012 - 13:49 #5
Hvis du er tilfreds med svaret, må du gerne give points her.
Avatar billede korospo Nybegynder
18. juni 2012 - 20:32 #6
altså hvis du køber den nye med retina skærm, så kan du ikke opgradere den. for ram klodser og batteri sidder fast og kan ikke fjernes(derfor ikke fremtids sikret på samme måde som en gammel). så hvis jeg skulle ud og personligt skulle investere  i en macbook pro lige nu ville jeg købe den "gamle" og så opgradere den med en SSD og flere ram der får du 100% mest for pengene!

det eneste, den nye har som er bemærkelses værdig, er skærmen og den nye køling måde som ikke er så meget mere effektivt  og min personlige mening er at det er ikke de ekstra penge værd og SLET ikke når de begynder at lime HW'ern fast så du ikke kan opgradere den når den en dag blir lidt sløv!