Avatar billede jacobstorm1 Nybegynder
14. juni 2012 - 10:35 Der er 1 kommentar

Eksamens Opgave ( HHX )

Eksamens Opgave

Hej Eksperter :-)!

Jeg sidder og er igang med en 24-timers forberedelse til eksamen. Jeg er dog ret usikker på om jeg har lavet det rigtigt.
Opgave beskrivelsen lyder således:
Bio har en mindre kursusafdeling. Til at administrere er der ansat en kontorassistent, hvis arbejdsopgaver blandtandet består af følgende:
Registrering af tilmeldinger
2. udarbejdelse af holdister til de enkelte kurser samt læreroversigt

Opgave
Der ønskes lavet en database, som kanreducere arbejdspresset med kursusadministrationen.

- tegn E/R diagrammet
- Forklar hvordan en tabel designes (data-type, felt, post, nøgle osv)
- lav de relevante tabeller og relationer
- forklar de 3 relationer (en-til-en, en-til-mange, mange-til-mange)

- Lav en forespørgsel der viser en oversigt over alle kursister, så det er mulig at informere direkte om nye kurser.

- lav en forespørgsel, der viser en oversigt over samtlige lærer, der er tilknyttet kursusafdelingen

- der skal kunne udskrives og sendes (til deres adr.) en oversigt til den enkelte lærer, som viser hvilke kurser han/hun skal undervise på
-----------------------------------------------------------------

Jeg ved godt at dette sikkert er langt under jeres (de flestes) niveau. Men jeg håber dog alligevel, at en venlig sjæl kunne tænke sig at hjælpe mig, da jeg virkeligt har brug for det!

Sidder der nogle med svar eller med en database som indeholder ovenstående kriterier må de meget gerne sende til følgende mail : Lydtaet@hotmail.com

Tusind tak på forhånd!
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2012 - 12:20 #1
Du har to åbne spørgsmål om det samme, hvilket ikke er tilladt. Luk det ene.