Avatar billede nielsder Nybegynder
11. januar 2000 - 18:51 Der er 6 kommentarer

Kan man bruge en fil skrevet i Excel i en ASP eller PERL WebShop, Hvordan? :-)

Avatar billede s Nybegynder
11. januar 2000 - 21:17 #1
Avatar billede s Nybegynder
11. januar 2000 - 21:18 #2
Det minder meget om den måde man behandler en database på...
Avatar billede s Nybegynder
11. januar 2000 - 21:19 #3
Du laver altså din connstring om til følgende:
CONNECTION = "DRIVER={Microsoft Excel Driver (*.xls)};DBQ=" & Server.Mappath("filename.xls")

Derudover er der nogle ting du skal være opmærksomme på når du tilføjer og fjerner data...
Avatar billede nielsder Nybegynder
12. januar 2000 - 09:16 #4
Du kender ikke et sted hvor jeg kan finde et komplet script, WebShop med brug af Excel? :)
Så får du 100 Point.

Tak! :-)
anybody...
Avatar billede s Nybegynder
12. januar 2000 - 14:35 #5
Du kan prøve at se om du kan bruge dette til noget:
http://www.15seconds.com/Issue/970515.htm
Avatar billede mgade Nybegynder
18. januar 2000 - 09:11 #6
ODBC driveren giver ikke mulighed for at genberegne regnearket - så vidt jeg  har været i stand til at få det til at virke - det gør OLE-automation på serveren derimod. Dvs, Excel skal køre på serveren, hvorved man så kan trække beregnede tal ud vha et server-side script og præsentere dem i brugerens browser.