Avatar billede crazymalamute Nybegynder
12. juni 2012 - 16:12 Der er 4 kommentarer

Cisco asa 5505

Hej
Jeg har fundet ud af jeg har nogen mail jeg ikke modtager fra tdc fordi de siger jeg skal åbne for nogen ip adresser:

ip ranges der skal være åben for.

Hvor ændrer jeg det i ASDM'en?

Jeg har ikke rodet med firewall i meget lang tid .. håber nogen kan hjælpe :)
Avatar billede m_soerensen Nybegynder
12. juni 2012 - 16:41 #1
klik på configuration -> firewall -> access rules
Avatar billede juleulven Nybegynder
12. juni 2012 - 19:09 #2
køb dig til assistance via nogle der har forstand på Cisco hvis du ikke selv har styr på det....

VI havde den model der hvor jeg er ansat og efter jeg bruge LANG tid på, at læse manualer solgte jeg den og vores "replacement" for 1.000,- og købte en Zyxel USG-50 og satte ALT op på en ½ time...

Det er LATTERLIGT så komplekse de Cisco'er skal være....

men overordnet set skal du:
1. oprette et "element" som indholder de IP'ere TDC lister
2. lave et port forward fra "Elementet" til din LAN-adresse (SMTP)
3. sørge for, at dit "element" kan tilgå din LAN-adresse (SMTP) altså åbne for portene i din Firewall
Avatar billede crazymalamute Nybegynder
13. juni 2012 - 10:59 #3
Hej igen
Jeg har for mange ting sat op i min firewall så jeg vil ikke p.t.  købe en ny og starte forfra med opsætningen.

Jeg ville være glad for en detaileret guide hvis det er muligt

Helt i orden hvis det er for meget sagt:)

God dag
Avatar billede hausner Nybegynder
15. juli 2012 - 07:19 #4
klik på configuration -> firewall -> access rules -> add access rule.

Interface = outside
Action: permit
Source: 195.242.120.0/24, 89.104.216.0/24, 89.104.217.0/24
Destination: IP på din mailserver
Service: tcp/smtp

OK

that's it