Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 11:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser efter lidt tid med Malwarebytes

Hvad skal man gøre hvis man ikke kan få kørt Malwarebytes? Norton 360 finder ikke noget.

Acer Aspire 5551G
Windows 7 Home Premium 64 bit
Avatar billede tiger_dk Mester
12. juni 2012 - 11:46 #1
Hvad er der helt præsis der er galt, er der virus på maskinen. Har du prøvet en systemgennedannelse ?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2012 - 12:34 #2
Bud:
Opdater programmet til nyeste version og genstart pc i fejlsikret tilstand og kør scanning derfra 1 gang.
Hvis den finder noget, og du får det fjernet, så prøv at genstarte normalt og kør en ny scanning med Windows kørende normalt.
Avatar billede f-arn Guru
12. juni 2012 - 12:43 #3
Hvis du ønsker at scanne med Malwarebytes, bør du deaktivere Norton.

Det plejer at kunne gøres, ved højreklikke på Ikonet nede ved uret.

Du må ikke ha' aktiveret beskyttelses modulet i malwarebytes.

Bare for det tilfælde, at det er en købt version.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 12:46 #4
#1: Tror ikke umiddelbart der er virus. Gider ikke systemgendannelset, da jeg i de seneste dage har installeret programmer som jeg ikke gider installere igen. Jeg regner med at formattere om nogle uger, så...

#2: Prøver i fejlsikret når jeg lige har tid til ikke at lave andet end Malwarebytes på min computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. juni 2012 - 19:25 #5
#3 Hvorfor må man ikke have det aktiveret beskyttelses mondulet når man scanner?
Jeg har da altid både Avg Pro kørende og beskyttelses mondulet kørende når den dagligt kører en hurtig scan.
Har ikke problemer med at pc fryser.
Opnår man ikke den rigtige scanning når disse kører?
Avatar billede f-arn Guru
12. juni 2012 - 22:05 #6
@220661

Jeg kender ikke AVG, så det vil jeg ikke forholde mig til.

Derimod kender jeg Nortons "Engine", så jeg ved man ikke bør køre med Malwarebytes beskyttelses modul samtidigt.

Når man scanner med Malwarebytes, går det hurtigere, hvis Norton er deaktiveret.

Samtifig risikerer man ikke, at Norton sætter ind med en baggrunds scanning.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 22:33 #7
5½ time inde i fuld scanning sagde Windows stop og frøs. Det var i fejlsikret tilstand. Prøver nu en hurtig scanning i fejlsikret.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2012 - 06:26 #8
Tak farn.
5,5 timer er da længe. Du har ikke varmeproblemer på pc vel?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2012 - 06:27 #9
Tak f-arn skulle der have stået.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2012 - 07:13 #10
du henter hirens og laver en cd

booter op på den og starter den og tester den vej

den ligger som nr. 6 på denne side ok

http://www.hiren.info/pages/bootcd

m.v.h
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2012 - 09:48 #11
#8: Jo, computeren bliver varm. Den får lige en tur med kompressoren en dag. I nat fik jeg gennemført hurtig scanning i fejlsikret tilstand. 2,5 timer. Intet snavs fundet.

#10 (og jer andre): Jeg gider ikke bøvle mere. Formatterer alligevel snart. Smid et Svar allesammen :-)
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2012 - 07:22 #12
der ligger også combofix og andre programmer på hirens

det eneste der mangler på den er en der finder fejl i hardware
den ligger der måske men jeg har ikke lige fundet den

m.v.h