Avatar billede hugopedersen Nybegynder
12. juni 2012 - 09:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Celleinformationer

På min gamle Nokia 6300 kunne jeg altid se hvilken antenne/celle min telefon var koblet op på.
Findes der en eller anden app til min Samsung XCover der gør at jeg kan få samme info der?
Avatar billede muddi Praktikant
12. juni 2012 - 10:30 #1
Det er en Cell Broadcast der sendes fra masten til alle telefoner der har forbindelse til den. Beskeden sendes på kanal 050.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_Broadcast

På Samsungs spec-side står der, at telefonen understøtter Cell-Broadcast, men om du kan få den til at vise det i displayet som de gamle nokiaer kunne, er jeg usikker på. Har aldrig haft en Samsung.

Jeg ved at man på min iPhone kan bruge Field Test-menuen til at få masteoplysningerne.
Adgang til Field Test fås på iPhone ved at gå ind i telefon-appen og taste *3001#12345#* efterfulgt af ring op.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
13. juni 2012 - 08:03 #2
Der må være en eller anden app der kan gøre det synes man - der er så mange apps der ude at man tror det er løgn :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. juni 2012 - 16:32 #3
Jeg er ikke blevet klogere så jeg må leve uden den funktionalitet