Avatar billede firecow Nybegynder
11. juni 2012 - 21:49 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Bærbar med diskret grafikkort (Asus K53SK)

Hej...

Har lige købt en bærbar fra Asus (K53SK).
Den kom selvfølgelig med alt muligt præ-installeret software, så jeg besluttede at give den en frisk Windows 7 installation. (Skulle jeg nok aldrig have gjort)

Hentede derefter alle drivers på Asus.dk.
Fandt ingen driver til Intel HD 3000 kortet på Asus's side, men fandt den på Intel's side.

Jeg installerede alle drivers, inkl. begge grafikdrivers, og begav mig derefter igang med at installere D3.

Problemet er så nu, at den bruger Intel kortet inde i spillet, og ikke Radeon kortet, som den jo helst skulle.

Under enhedshåndtering er der en lille advarsel ud for AMD Radeon 7610 HD kortet, "Windows har stopped enheden, da den har rapporteret fejl. (Kode 43).

Mit Intel HD 3000, ser ud til at være installeret som det skal.

Er det ikke den rigtige driver Asus har på deres hjemmeside, eller hvad gør jeg forkert her ?
Jeg vil være fint tilfreds med bare at kunne deaktivere Intel kortet, og lade Radeon tage over, men der er ingen mulighed for at gøre det i BIOS'en så vidt jeg kan se.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2012 - 07:18 #1
prøv med slimdrivers at opdatere dine drivere

husk slimdrivers - du skal måske registreres men den er gratis

http://www.driverupdate.net/

hent den her

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-

m.v.h
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 09:09 #2
Avatar billede theincomlive Praktikant
12. juni 2012 - 09:59 #3
hvis du finder dit produkt nummer som regel i bunden af din bærbar,
med eksempel p/n 000-00ee45 og taster det ind på denne side

http://support.asus.com/download/options.aspx?SLanguage=en

så burde du kunne finde alt til din asus
Avatar billede firecow Nybegynder
12. juni 2012 - 21:55 #4
Jamen :D Driveren er skam installeret både til mit ATI Radeon og mit Intel HD 3000...

Der er bare en fejl besked i Enhedshåndtering ud for mit Radeon.
"Windows har stopped enheden, da den har rapporteret fejl (Kode 43)"

Det er med ATI driveren fra denne side http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=K53SK

Det der undrer mig er bare hvorfor Intel HD 3000 driveren, ikke også ligger på denne side, og selvfølgelig hvorfor mit Radeon melder en fejl.
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2012 - 22:02 #5
Altså hvad er problemet? At Intel kortet bliver brugt til gaming?

Husker du at køre med Høj ydeevne?
H-klik på skrivebordet. En af dem er nok noget med ATI. Se om du kan skifte dér.
Avatar billede firecow Nybegynder
12. juni 2012 - 22:39 #6
Problemet er at mit Intel bliver brugt til gaming, ja.

Kører Høj Ydeevne (Under Kontrolpanel->Strømstyring).

Men tror ikke rigtigt det hjælper noget da mit Radeon HD 7610 har en advarsel ud for sig under Enhedshåndtering.
Avatar billede firecow Nybegynder
12. juni 2012 - 22:53 #7
Højre klik skrivebord og tryk på Catalyst Control Center. Giver mig kun mulighed for at skifte opløsning på skrivebord osv. og når jeg ændrer opløsning, ser den stadig bare ud til at bruge mit Intel kort, selvom det er i Catalyst jeg ændrer den.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2012 - 07:14 #8
det er jo derfor "1" er foreslået
har du prøvet den overhovedet

??????????????
Avatar billede firecow Nybegynder
13. juni 2012 - 08:05 #9
Yes, har kørt en SlimDriver update, og opdateret alt ligefra Lyd, Lan og Chipset drivers.

Dog meldte Slimdriver updater, fejl da jeg prøvede at installere driveren til Radeon grafikkortet.

Jeg har mange års erfaring med computer, hvis i skulle være i tvivl, og jeg ved skam godt hvordan drivers skal installeres/opdateres.

Radeon grafikkortet, bliver stadig ikke brugt, og har stadig den samme lille advarsel ud for sig i enhedshåndtering.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2012 - 09:07 #10
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2012 - 09:53 #11
64 eller 32 bit Windows 7??
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2012 - 09:56 #12
Dette program fra AMD skulle gerne auto detecte grafikkordriver: http://www2.ati.com/drivers/auto/amddriverdownloader.exe
Avatar billede firecow Nybegynder
13. juni 2012 - 21:06 #13
AMD Driver Autodetect.
"We were unable to find your product or OS."
Avatar billede firecow Nybegynder
13. juni 2012 - 21:30 #14
Det er en 64bit maskine.
Avatar billede firecow Nybegynder
13. juni 2012 - 21:36 #15
http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=K53SK&p=3&s=295
Alle drivers er installeret fra denne side, bortset fra Intel HD 3000, som jeg fandt via Intel's downloadcenter.
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2012 - 23:27 #16
Jeg må melde pas...
Avatar billede firecow Nybegynder
17. juni 2012 - 00:25 #17
Jeg har nu kontaktet Asus, det kan simpelthen ikke passe, at de ikke har en Intel graphics driver liggende på deres support side.
Avatar billede firecow Nybegynder
17. juni 2012 - 21:30 #18
Nå :D Så fandt jeg en løsning...

http://server.infame.by/Catalyst_12.3_UP2_UnifL.exe

Denne driver pack, løser mine problemer.
Det er simpelthen en forkert driver Asus har på sin support side.
Avatar billede firecow Nybegynder
26. juli 2012 - 07:01 #19
svar
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 11:17 #20
#18: Ja, det var ikke nemt at vide :D
Avatar billede JWiingaard Nybegynder
24. september 2012 - 11:42 #21
Hvordan fandt du så den rigtige driver ?
Står med samme problem bare en anden ny Asus bærbar,.

Mvh Jesper Wiingaard