Avatar billede erikbop Nybegynder
11. juni 2012 - 14:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reporting-MTA: dns;

Hej,
Et firma kører på Hosted Exchange hos Dandomain.
En bruger i firmaet (Outlook 2007) videresender en e-mail til en anden bruger (Outlook 2010), som skal besvare mailen fra den oprindelige afsender. Brugeren får følgende NDR:
Emne: Kan ikke leveres: [E-mail-emne]
Leveringen til følgende modtagere eller grupper mislykkedes:
Diagnosticeringsoplysninger for administratorer:
Opretter server:  [Der står ikke noget her]

I vedhæftede Details.txt står der:

Reporting-MTA: dns; DEXCAS2

Er der nogen, der har et bud?
På forhånd tak.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
11. juni 2012 - 22:50 #1
Kontroller lige at der rent faktisk står en mail-adresse, når mail videresendes.
Typisk vil Outlook skrive kaldenavnet i informationen om første modtager og ikke dennes mail-adresse.
Kender den næste modtager ikke dette kaldenavn, så kan det ikke oversættes til en mail-adresse igen.

Andre ting kan være problemer med at slå den oprindelige modtages domæne op hos den sidste modtager eller at der er noget SPF der spiller ind.
Avatar billede erikbop Nybegynder
11. juni 2012 - 23:00 #2
Tak for dit svar.
Jeg har prøvet at slette e-mail-adressen og skrevet den manuelt.

Hvis jeg bruger OWA hos Dandomain, kan jeg godt svare på den videresendte e-mail.

Jeg kan ikke helt regne ud, hvad der går galt. Skriver brugeren til e-mail-adressen inden, der er videresendt en e-mail, virker det.
Avatar billede Wally1973 Praktikant
13. juni 2012 - 03:09 #3
Dit problem ser helt klart ud til at være med kaldenavne.
Problemet er kaldenavnet fra den første bruger relaterer til en lokal adresseliste på den første brugers maskine og den anden brugers maskine kan ikke tilgå denne, så derfor fejler det.

Man burde manuelt kunne skrive det ind, men det fejler nok i dit forsøg fordi du slettede teksten og derefter skrev det samme igen, hvilket Outlook tolkede som om intet var ændret.

Egentligt burde i kigge lidt på redirects i stedet for videresendelse, da den virkemåde lader til at være mere egnet til jeres formål.

http://email.about.com/od/outlooktips/qt/et_redirect.htm
Avatar billede erikbop Nybegynder
18. juni 2012 - 10:07 #4
Ok, tak for hjælpen. Smider du et svar, så jeg kan give point?
Avatar billede erikbop Nybegynder
10. september 2012 - 21:51 #5
Jeg lukker sagen.