Avatar billede zentows Nybegynder
08. juni 2012 - 23:02 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk og vil ikke installere xp

Hej

Jeg har søgt lidt herinde på mit problem , men har ikke kunne finde svar ..

Jeg har købt mig en ny harddisk til min gamle pc .. harddisken er en ata og den passer fint til min pc ser det ud til..

Det lykkes mig at installere xp 100% i første forsøg MEN så skrev den at den ikke kunne formatere partioen .. det forstod jeg ikke en dyt af da harddisken er helt ny .

jeg gentog installetionen en gang til hvor efter den opføre sig sådan her

Når jeg starter op og prøver at installere win xp skriver den dette .. "tryk på en tast for at starte op fra cd rom" .. når jeg så trykker på en tast sker der intet .. 4 sek efter skriver den "fejl ved indlæsningen af opeativsystem" og så kommer den ikke vidre

I bios har jeg sat cdrom til first boot

stikkene har jeg trykket ordenlig ind en gang til for at være sikker på at de sat i ...

Håber på nogen kan hjælpe ..
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2012 - 23:07 #1
Harddisken skal stå som master og cdrommen som slave
Avatar billede zentows Nybegynder
08. juni 2012 - 23:47 #2
Osse når der kun er en harddisk i ? og skal køre windows cd ?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2012 - 07:30 #3
Ja bag på harddisken skal jumper stå som master på harddisken, når det er en systemdisk, og det skal bios også detektere den som.
Er dvd drevet på samme kabel skal jumper bagpå stå til slave.
Er dev drevet på eget kabel (2 indgang) så kan det vist nok være master, hvis det sidder alene.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2012 - 07:34 #4
Og har du nogle usb lager medier (harddiske og sticks) som du normalt bruger på pc, så tag dem ud under installtionen.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2012 - 07:36 #5
Forstår ikke den skriver den ikke kunne formatere partiton efter du havde installeret XP??
Det normale er at den gør det før den lægger Xp ind.
Avatar billede zentows Nybegynder
09. juni 2012 - 08:54 #6
hej igen .. nu har jeg sat junper til master og slave bag på selve harddisken , viste slet ikke at der sad de små hvide som kunne rykkes rundt , det er første gang jeg sætter ny harddisk i :-)

I bios har jeg sat hdd til first boot og cd rom til second boot ..

derefter startede jeg den op med xp i cd rommen.. den er nu ved at formatere og installere xp .... jeg følger op på om det virker når den er færdig ..

tunsinde tak indtil nu :-)
09. juni 2012 - 09:04 #7
Good Luck ... Du får lige dnne ->

Du skal have 100% styr på
* Driversoftware der passer til din Hardware
* Opdateringer + Servicepack1+2+3 + flere opdateringer fra WindowsUpdate
* Seriøst Sikkerhedsprogram + opdatering af samme
* ...
* http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Diverse tillægsprogrammer)
* ...

Nærlæs iøvrigt her ->
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Såååå - det er ikke bare lige gennemført på ~1 times tid; reserver >4 timer PC tid til 'øvelsen' !!! Også hvis du HAR styr på ovenstående 'detaljer' ...
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2012 - 09:26 #8
#6 Super
Håber det går rigtig denne gang :-)
Avatar billede zentows Nybegynder
09. juni 2012 - 11:26 #9
Den ville ikke rigtigt få windows til at køre .. så har prøvet at boot xp cd op igen .. det der sker nu er at den skriver "tryk på en tast for at starte cd.... " også trykker jeg løs .. men ingenting sker der ??? hmmm
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2012 - 12:44 #10
fedt fingere på cd?
Avatar billede zentows Nybegynder
10. juni 2012 - 09:53 #11
Kan næsten ikke være fedt fingre da jeg ikke har haft cd`en ude efter jeg fik din til at køre første gang ... jeg står lidt fast lige nu, kan ikke komme vidre skriver bare "tryk på en tast for at starte cd" ... ingenting sker derefter ????
10. juni 2012 - 14:49 #12
... altså ingen reaktion selvom du knaster løs på tastaturet ?

Tihi - Er det et USB baseret tastatur ?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2012 - 20:11 #13
#12 Ja det kunne det godt tyde på.
Har du eller kan du låne et ps2 tastatur, for at se om du så kommer videre?
Avatar billede zentows Nybegynder
10. juni 2012 - 21:19 #14
ja det er et usb tastatur .. hvad er problemet med det ??? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2012 - 21:31 #15
Det kan ikke bruges før du får aktiveret usb support ved boot.
Det kan hedde forskelligt alt efter bios. Men Usb legasy support er et af dem.
Og for at komme derind og aktivere skal du have et keyboard der virker. Og det gør et gammeldags ps2 tastatur.
Avatar billede zentows Nybegynder
10. juni 2012 - 21:54 #17
Nå for pokker da :-) gamle dags ps2 tastatur .. lol hmmm det lyder som om jeg skal høre min mor og jeg kan låne hendes .. hihihih ...

forstår bare ikke at det ikke skulle virke .. har nemlig haft det til at køre under hele denne process :-)
Avatar billede zentows Nybegynder
10. juni 2012 - 21:56 #18
#7 tusinde tak for det gode råd .. fik vist ikke lige svaret på den bid :-) takker
Avatar billede zentows Nybegynder
11. juni 2012 - 18:05 #19
hej igen drenge :-)  har fundet ud af at det IKKE er mit usb tastatur .. da jeg nemlig godt kan komme ind i bios ved at trykke del under opstart ...

har i andre forslag ?? :-)
11. juni 2012 - 18:31 #20
Ref #19 ... jo jo ... det er 'normalt' ... Se #15 ...
Avatar billede zentows Nybegynder
11. juni 2012 - 18:39 #21
vil det så sige at jeg godt kan komme ind i bios med mit usb tastatur ? men ikke opstarte en cd ved at trykke på en vilkårlig tast ??? eller hvordan skal det forstås ??
11. juni 2012 - 18:57 #22
Ref #21: Nemlig !!! Er set MANGE gange ...
Avatar billede zentows Nybegynder
11. juni 2012 - 19:06 #23
Okay larry :-)

Kan godt være jeg siger noget dumt her .. men tar chancen alligevel :-)

Jeg har jo flere gange med samme usb tastatur startet cd op ved at trykke på vilkårlig tast som den ber mig om .. og det er under hele den process ? .. men ligepludslig gider den ikke mere ... og her står jeg så .. og skal skaffe et ps2 tastatur for det måsker kommer til at virke :-) ... smiler

Er det osse ses MANGE gange før :-) ??
11. juni 2012 - 19:17 #24
... Hvis BIOS - på en eller anden vis - er (re)sat til DEFAULT ... altså til NONaktiveret usb support ved boot ...
Avatar billede zentows Nybegynder
11. juni 2012 - 19:20 #25
okay ... I #16 er der et par links til at kunne ændre det ikk ??

Jeg har været i min bios og kigge efter om jeg kunne ændre det til auto som billed beskriver via linket .. men kan ikke finde den i bios ??

Føler mig stemmelig besværlig lige nu  :-/
11. juni 2012 - 19:49 #26
... så find og brug et "gammeldags" PS/2 tastatur i ~10 sekunder ...
Avatar billede zentows Nybegynder
16. juni 2012 - 17:00 #27
Hej igen ..

så har jeg endelig fået fat i et Ps/2 tastatur .. det virkede som du sagde larry .. :-)jeg kom et skridt videre.. Tusinde tak for din hjælp :-)

Nu kommer næste problem så ...

jeg har forsøgt at installere windows ... og det lader til at den har installeret noget at windows , den satter sig nu fast efter den starte windows op , jeg har genstartet den nogle gange fordi jeg ikke kunne komme videre ,og da computeren ikke reagerede på tastatur eller mus , ville jeg forsøge igen med installere windows, det skal lige sige at det er ps/2 jeg har brugt  de sidste par gange for at installere windows om igen .. den starter windows op , selvom windows cd sidder i , og er sat til first boot i bios , det gør jeg ikke kan formatere eller fortage mig noget som helst andet ind at komme i bios ??

den skriver det her ... efter at den prøver at starte windows op som ikke er fuldført ..

" Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren

fejlen skyles muligvis følgende fil :flamebuf

hvis det er først gang, at du har set denne stopfejl skal du genstarte computeren, hvis skræmbillet  vises igen skal du gøre følgende

enhedsdriveren sad fast i en løkke, dette er noirmalt tegn på et problem med selve enheden eller med enhedsdriveren, der ikke programmerer hardwaren korrekt !! ..

Håber deer nogen som kan hjælpe mig her ..

Tusinde tak for alle jeres svar endtil nu :-)
Avatar billede zentows Nybegynder
17. juni 2012 - 17:27 #28
Hej igen igen :-)

Nu er det lykkes mig at få installeret windows, har dog et lille problem .. windows vil ikke starte .. den skriver

"windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler

:fil navn er "system32\drivers\Ntfs.sys"

den vil ikke repareres via cdrom, når man vælger "r" det har jeg prøvet !!

Hmmm nogen friske bud inden landskampen :-) smiler
Avatar billede zentows Nybegynder
18. juni 2012 - 16:37 #29
Øv Øv ingen svar at hente :-)
Avatar billede zentows Nybegynder
24. juni 2012 - 12:38 #30
Nå jeg slutter denne tråd ... her da jeg ikke fik svar på mit sidste spøgsmål ...

tak for jeres hjælp allesammne ...
Avatar billede zentows Nybegynder
25. juni 2012 - 18:02 #31
Løsningen var at bruge et Ps2 tastatur
Avatar billede zentows Nybegynder
25. juni 2012 - 18:04 #32
Tak ..det virkede perfekt 100 point
Avatar billede 220661 Ekspert
25. juni 2012 - 21:29 #33
Hvis det var din mening at uddele point til hjælperne så lykkedes det ikke.
For at give point skal du bede om svar fra dem så du kan accpetere disse og point uddeles.
Avatar billede zentows Nybegynder
26. juni 2012 - 20:03 #34
ok .. gør jeg det via deres profil eller hvor ??
26. juni 2012 - 21:47 #35
Avatar billede zentows Nybegynder
06. juli 2012 - 09:56 #36
larry giv mig en kommetar og jeg giver dig point