Avatar billede therkildsen Nybegynder
08. juni 2012 - 14:32 Der er 4 kommentarer

HDMI problemer med Intel HD Graphics 3000

Hej Eksperter

Jeg har en MSI GE620DX-488NE bærbar. Den har Intel HD Graphics 3000 og Geforce GT 555M. Når jeg sætter et HDMI-kabel fra den bærbare direkte i mit Samsung UE40D6575 og kører en .mkv film med 720 eller 1080, så kommer der en linje hen over skærmen der hopper. Det virker som om det lagger. Jeg har fundet ud af at det er Intel-kortet der styrer HDMI udgangen, så det må være det der ikke kører som det skal. Mit TV fortæller mig at signalet den får ind med HDMI er 1920x1080@60Hz, hvilket er den samme opløsning som min bærbar kører med.
Som eksempel på fejlen er der her et link til et billede jeg tog. https://www.dropbox.com/s/9q9kafcwubgufm6/Photo%2008-06-12%2014.18.21.jpg

Jeg anvender: VLC 2.0.1, NVIDIA 296.10, Intel HD-grafikdriver 8.15.10.2656, Windows 7 64bit.
Avatar billede Blandy Praktikant
08. juni 2012 - 15:11 #1
Har du prøvet at afspille andre formater en mkv? Eller afspillet mkv med en anden afspiller?

Samtidig afspil youtube hd filmklip i fullscreen, for at finde ud af, om det er afspilleren, eller grafikchippen eller kabel/skærmen det er galt med.
Avatar billede therkildsen Nybegynder
08. juni 2012 - 15:22 #2
Jeg har lige afprøvet full HD på youtube, hvor det stadigvæk er galt. Jeg har også prøvet med andre HDMI-kabler uden held. DVD har jeg også afprøvet hvor jeg stadigvæk også får de her linjer som beskrevet.
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2012 - 20:11 #3
Du kører Høj ydeevne nede i batteriindstillinger, ikke?

H-klik på Skrivebordet og klik på noget NVIDIA-halløj. Der burde du kunne skift mellem kortene.
Avatar billede therkildsen Nybegynder
14. juni 2012 - 14:28 #4
Jeg kørte ikke med høj ydeevne, men da jeg skiftede til det hjalp det ikke. Jeg tror stadigvæk at geforce kortet er valgt til selve grafikken på computeren, så intel kortet bare kører med HDMI.