Avatar billede marantz Nybegynder
04. juni 2012 - 16:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HTC One X - Wifi Problemer

Hejsa,

Jeg har et problem med WIFI forbindelsen til min HTC One X. Forbindelsen er meget ustabil, og hopper nogle gange helt af. Jeg har søgt på Google og diverse fora, og kan se nogle har samme problem som jeg. Nogle mener det fremkaldes ved at trykke bestemte steder på telefonen.

Jeg har foretaget alle opdateringer.

Nogle som har samme problemer, eller har set hvorledes man fixer det??

Ellers super glad for telefonen.

På forhånd tak.
Lars
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
10. juni 2012 - 17:08 #1
Hej, jeg har fået samme problem med min HTC One X, og mener ikke at det har været sådan hele tiden. Jeg har læst andetsteds på nettet, at det muligvis skyldes en dårlig lodning i Wifi antennen.

Denne kan slippe under termisk påvirkning af telefonen, dvs. hvis den eksempelvis ligger udsat for direkte sollys, eller hvis den kører meget varm pga. intens brug.

Jeg har haft ringet til mit teleselskabs hotline, og de har indtil videre bedt om, at jeg forsøger at lave en factory reset på telefonen (virker givet ikke) og hvis det ikke bliver bedre så indleveres den til rep.

Jeg har downloaded en app, der kan vise signalstyrken der modtages via Wifi antennen. Det er min plan at lave nogle målinger forskellige steder i huset før og efter reset, for at se om der mod forventning skulle være nogen forbedring.

Der er ikke noget at tabe i øvrigt ved at forsøge factory reset inden den indleveres til rep, for den bliver under alle omstændigheder nulstillet på værkstedet.
Avatar billede marantz Nybegynder
11. juni 2012 - 15:02 #2
Hej igen,

Mange tak for dit svar.

Jeg har ligeledes ringet til HTC Hotline, og de mente ikke at havde hørt problemet tidligere... hvilket jeg synes er lidt underligt, at masser af forums er fyldt af disse typer fejl.

Jeg fik 100% samme svar. Prøv selv at lave en factory reset, eller send den rep. Jeg er meget i tvivl, for jeg orker næsten ikke at skulle installere alt igen.

Nu kører jeg næsten udelukkende på det trådløse mobilnet hjemme i stedet for, da det er meget mere stabil. Må dog logge på, når jeg skal bruge mit Sonos, og også her er det sku lidt langsomt i forhold til min iPad.

I forhold til dit ide med at måle signalstyrken, så ligger der flere videoer på youtube, hvor de trykker på bagsiden, og viser dermed at signalet mindskes. Om det er pga lodninger tør jeg dog ikke sige.

Lad mig endelig høre, hvordan det ender hos dig, eller hvis der er andre som har samme problemer og ikke mindst løsninger!!

Mange hilsner
Lars
Avatar billede deadmeat2k Nybegynder
21. juni 2012 - 18:15 #3
Har netop fået besked fra mit mobil selskab om at telefonen er retur fra værkstedet og de har ikke konstateret fejlen.

Jeg tør godt gætte på, at de har tændt for wifi forbindelsen, konstateret at den virker, og slukket tlf. igen. Godt arbejde.

Hvis de havde brugt lidt tid på at måle signal styrke på telefonen vil de konstatere, at den er helt i hegnet.

Jeg har tænkt mig at afvise at modtage telefonen, og forlange at de kigger ordenligt på det. Dertil får de en stak billeder med af One X'eren der viser målinger af wifisignal styrke (målt med Wifi Analyser App) og sammenlignet med en XPERIA X10 hvor målingerne er foretaget nøjagtigt de samme steder og på samme netværk. Målingerne viser en forskel i signalstyrke på minimum 20 dBm alle steder. Det svarer altså til en faktor 10 i forskel på modtaget signalstyrke!

HTC har for øvrigt officielt anerkendt problemet nu, se her:
http://crave.cnet.co.uk/mobiles/htc-one-x-to-be-redesigned-as-htc-apologises-for-wi-fi-issue-50008314/

Problemet bliver seriøst diskuteret på XDA Developers forum også (1300+ posts i skrivende stund):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688538

Mit teleselskab skal i hvert fald ikke slippe afsted med bare at sige der ikke er et problem!
Avatar billede CubeRiderDK Nybegynder
15. oktober 2012 - 16:31 #4
Er problemet blevet løst hos Jer?

Jeg har nemlig også problemer med Wifi på min HTC One X... :-(
Avatar billede marantz Nybegynder
18. oktober 2012 - 13:45 #5
lukkes