Avatar billede dadane Novice
04. juni 2012 - 09:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Beskære PDF?

Jeg har scannet en bog.
Så jeg har en PDF fil hvor hver side faktisk består af to sider i bogen. Er der en smart måde at beskære det på?
Jeg vil foretrække software som er:

Gratis - gerne GPL men det er ikke et krav (GPL)
Har Comand line interface - så det er til at lave batchjobs og lege videre med.

Min PDF er scannet af en scanner som selv har lavet OCR. Hvis det er muligt vil jeg helt klart foretrække ikke at ødelægge det. Det er faktisk ganske praktisk.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2012 - 11:59 #1
hvis du bare vil samle siderne til en fil, så http://www.pdfsam.org/
Avatar billede dadane Novice
04. juni 2012 - 12:41 #2
Nej, det er ikke det der er problemet.
Problemet er at når man åbner en bog ser man to sider. Det har jeg scannet. Så jeg har én PDF-side, som så at sige indeholder to BOG-sider.

Jeg vil gerne have én PDF-side pr. bog-side.

Jeg kunne selvfølgelig bare scanne bogen om. Men det er faktisk et større bøvl end det lyder at få scanne-arealet til at matche med det ønskede.

Ideen er at gøre det så let for mig selv som muligt at lave e-bøger af de fysiske bøger jeg allerede har.
Og eftersom det er mere end én tror jeg det lønner sig at være 'doven' og prøve at finde en god ordentlig løsning i stedet for bare at klø på.

Det må være et problem som andre end jeg er stødt ind i. Så det vil undre mig om ikke en computer-wiz for længst har lavet en sej utility.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2012 - 14:51 #3
den kan jeg ikke klare...
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. juni 2012 - 15:05 #4
Jeg bruger selv denne til det:
http://sourceforge.net/projects/briss/
(kræver java installeret)

Den er godt nok GUI-baseret,  men jeg tror det er nødvendigt, da man jo ikke kan regne med at "midten" altid er scannet helt på midten.