Avatar billede RonnieODIN Praktikant
04. juni 2012 - 08:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Beregning af felt i tabel

Hej alle,

Jeg er ved at lave en database i Access og er løbet ind i et problem. Jeg skal have beregnet en værdi i en celle. Værdierne til dette er i samme tabel som resultatet skal vises. Jeg har tidligere haft det til at fungere, men det er "holdt op" med at virke, og jeg aner ikke hvad årsagen er. Nogen der har en idé?

På forhånd tak,
Ronnie.
Avatar billede RonnieODIN Praktikant
04. juni 2012 - 08:50 #1
Jeg har det ene felt til, at være en kombinationsboks og det ser ud til, at den bruger ID-værdien for den valgte værdi frem for den valgte værdi.
Avatar billede fdata Forsker
04. juni 2012 - 17:41 #2
Kunne det tænkes, at du tidligere kun viste værdien, og at du nu viser både ID og værdi (måske pga af noget sortering?).
Hvis dit udtryk siger f.eks. siger =Me.Combobox1 ... skal du erstatte det med f.eks. Me.Combobox1.Column(1) - alså nummeret på den kolonne, som du vil bruge, husk at numrene starter med 0.