Avatar billede Bent Marrild Nybegynder
03. juni 2012 - 17:06 Der er 4 kommentarer

Fuji Finepix S1500 - anvendelse af batterier

Hej
Jeg har et problem med mit forholdsvis nye Fuji Finepix S1500 kamera. Det fungerer godt på gode alkaline batterier (4 stk. AA). Men når jeg anvender genopladelige NMH batterier (2500 mah) løber kameraet ret hurtigt tør for strøm. Jeg ændrer naturligvis indstillingen på menuen i kameraet til NMH-batterier, men det virker som om kameraet ikke accepterer denne ændring ?. Jeg har prøvet flere forskellige genopladelige batterier, men det giver stort set samme resultat hver gang. Hvad kan der være i vejen ?
Venligst
"husbyg"
Avatar billede milter Ekspert
03. juni 2012 - 17:59 #1
Hvor gamle er dine NMH batterier?
Avatar billede Bent Marrild Nybegynder
03. juni 2012 - 18:33 #2
De er mellem 1 - 2 år gamle!
Avatar billede milter Ekspert
03. juni 2012 - 23:10 #3
Så kan deres evne til at oplade helt godt være blevet dårlig. Det afhænger fuldstændig af, hvordan dine genopladelige batterier er blevet behandlet.

Har du prøvet med helt nye batterier eller aflade de gamle fuldstændigt? Og husk, batteriernes tid mellem opladninger afhænger også helt af, hvordan du bruger kameraet. Jo flere strømslugende aktiviteter, du har slået til på kameraet, jo hurtigere løber det tørt for strøm. Video f.eks. tager meget mere strøm end almindelige billeder.
Avatar billede Bent Marrild Nybegynder
04. juni 2012 - 00:12 #4
Tak for din tilbagemelding. Jeg har afladt det ene sæt batterier, men det hjalp desværre ikke. Og jeg er opmærksom på, at visse funktioner er meget strømkrævende så som blitz, kontinuerlig autofokus og video. Førstnævnte to bruger jeg sjældendt og sidsnævnte bruger jeg slet ikke. Så det kan næppe være disse, som er skyld i problemet/forskellen. Jeg vil imidlertid forsøge mig med et helt nyt sæt batterier (køber et sådant imorgen). Vender tilbage, når jeg har testet kameraet med de nye batterier.