Avatar billede blue_sea Nybegynder
02. juni 2012 - 17:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Webhotel og anonymitet

Er det på nogen måde praktisk muligt at få sig et webhotel og samtidig være 100 % anonym?
Jeg vil lave en hjemmeside hvor jeg, pga. af indholdet, ikke ønsker at nogen som helst der ved hvem der ejer den.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2012 - 19:43 #1
Mener du mht. et domænenavn der er knyttet til hjemmesiden? Jeg vil ikke garantere 100% anonymitet, men her er et par links:
https://www.dk-hostmaster.dk/vejledninger/anonymitet/
http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_privacy
Avatar billede blue_sea Nybegynder
02. juni 2012 - 20:12 #2
Jeg mener, at jeg ikke ønsker at nogen  som helst kan forbinde min identitet (altså navn og/elelr adresse) med siden. Altså heller ikke dem hos hvem jeg har siden liggende ...

Jeg har adressebeskyttelse. Så det med at slå mit mine domæner op på nettet og se hvem der ejer dem, er allerede ikke muligt. Så den del ér på plads.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
02. juni 2012 - 20:14 #3
Det du linker til handler om det sidste jeg skriver om her over. Det er ikke det jeg spørger om.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2012 - 21:35 #4
Jeg antager det er et .dk domæne du har, så dk-hostmaster ved hvem du er, men at din hjemmeside ikke indeholder noget der kunne medføre en politi anmeldelse og afsløre din identitet. Tilbage er tilliden til dit webhotel, og der vil du gerne være 100% anonym i forhold til brugere der evt. henvender sig til dem. Det bedste må være at høre de forskellige webhoteller ad, hvor nemt de udleverer data om ejeren til dem der spørger efter det.
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2012 - 19:15 #5
Du vil ALDRIG kunne opnå 100% anonymitet, da en nogen vil vide hvem domæne eller Webhotel hører til.

Der findes adskillige løsninger således det ikke er nemt, men som udgangspunkt vil nogen vide det.

De fleste Webudbydere vil som regel sandsynligvis ikke udlevere personlige oplysninger uden en dommerkendelse eller tilsvarende.

Fx. er det efter al domænelov at du skal oplyse korrekt navn og adresse og gør du ikke det så kan domænet blive lukket. Men som du selv siger så kan man ikke søge dig frem på DK-Hostmaster, men DK-Hostmaster ved stadig hvem du er.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
05. juni 2012 - 14:45 #6
Tak for svarene.

Det bedste må være at høre de forskellige webhoteller ad, hvor nemt de udleverer data om ejeren til dem der spørger efter det.

Der er da forhåbentlig ikke andre end politiet som kan få udleveret noget ved at spørge?
Avatar billede leif Seniormester
05. juni 2012 - 15:35 #7
Som udgangspunkt vil jeg tro at alle normalt vil anmode at politiet henvender sig eller en direkte dommerkendelse. Det afhænger muligvis også af indholdet på siden. Problemet er jo sådan set at hvis din side indeholder ulovligt materiale så vil alle webhoteller som udgangspunkt alligevel forbeholde sig retten til at lukke for webhotellet.

Jeg ved i hvert til fald at vi normalt ikke vil udlevere data bare fordi en eller anden spørger.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
05. juni 2012 - 23:55 #8
Der er ikke tale om ulovligt materiale. At jeg ikke ønsker mit navn forbundet med sidens indhold, betyder vel ikke automatisk der er tale om noget fordækt. Der findes andre muligheder, f.eks. sex (som eksempel, for det er det nu heller ikke).
Det jeg spurgte om var, om der er andre end politiet der kan få oplysningerne. Det gjorde jeg fordi der var en som brugte formuleringen "til dem der spørger".
Avatar billede leif Seniormester
06. juni 2012 - 07:45 #9
Ja, jeg ved godt der findes mange muligheder for indhold osv., men det var også bare en oplysning.
Avatar billede blue_sea Nybegynder
06. juni 2012 - 19:16 #10
Ok...

Læg svar for point.
Avatar billede leif Seniormester
07. juni 2012 - 08:00 #11
Håber du fik afklaret lidt....
Avatar billede blue_sea Nybegynder
14. juni 2012 - 15:50 #12
Jo tak. Du vil ikke have point?
Avatar billede leif Seniormester
14. juni 2012 - 20:51 #13
Jo, tak, som byder....