Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2012 - 17:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Antivirus til Android

Hej

Har et par spørgsmål som jeg RIGTIG gerne vil have svar på:
1.Er det nødvendigt at have antivirus på ens telefon (Nu er jeg jo meget på nettet på telefonen)?
2.Er gratis antivirusprogrammer til android gode, i forhold til dem man kan købe?
3.Hvis gratis er godt nok, hvad er så bedst? (Lille rundtur i Google Play viser at Dr. Web gratis antivirus er mest anmeldt).

(Telefon: HTC Desire Z, Med Android 2.2 (Froyo))

Mazda22
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juni 2012 - 17:08 #1
Anti virus firmaerne vil meget gerne saelge anti virus til mobil.

Min helt personlige vurdering er at ved normal brug af mobil er det ikke noedvendigt.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2012 - 17:12 #2
Har det nemlig på samme måde..
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juni 2012 - 17:27 #3
1. I teorien vil jeg sige ja, men,,,,,

2. Ingen af dem er rigtigt gode nok, hverken købe eller gratis. Området er ret nyt og producenterne har ikke rigtigt en fast ramme for hvordan de skal gribe det an, så de programmer der findes på området er kun middelmådige for øjeblikket. Det samme kan så siges om malwaren.

Med tiden bliver programmerne bedre og malwaren desværre ligeså og så bliver det nødvendigt.
I øjeblikket er malwaren ikke særligt udviklet og programmerne til at detekterer det er ligeså dårlige til at opdage det der findes, så glem det for øjeblikket og tag så et godt kig på hvad programmerne kræver af rettigheder, når du henter dem fra Google Play og overvej om de rettigheder er nødvendige. Det er nok den bedste beskyttelse.
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2012 - 17:37 #4
Ja, jeg er helt enig med jer begge to.
Jeg tror jeg vil give pointene til Wally1973... (Svar tak :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
01. juni 2012 - 22:06 #5
Tak, men er faktisk ligeglad med pointene.
Er bare glad for at du kan bruge mit svar. :)
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2012 - 14:10 #7
Nå.. Men nu vil jeg lukke det her spørgsmål..

Det endte med at jeg har hentet avast! Antivirus, som jeg synes virker fint. Men jeg scanner kun med den, alt det der "Realtime protection" er taget fra..

Mazda22