Avatar billede Ciano Nybegynder
31. maj 2012 - 11:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ændre password til internet

Hej Eksperten

Jeg har igennem længere tid fået hjælp fra siden, ved blot at være passiv bruger, men nu leder jeg efter et spørgsmål jeg ikke længere kan finde. Da jeg tilbage for noget tid siden skulle ændre koden på mit internet, fandt jeg svaret herinde på siden.
Der var en der svarede tilbage med, at hvis man havde TDC erhverv kunne blot følge en bestemt hjemmeside, og ændre koden derinde - dette hjalp mig. Problemet er blot at jeg ikke kan huske denne hjemmeside, derfor ville jeg høre om nogle af jer ved hvad jeg taler om, og evt. kan linke mig adressen igen?

På forhånd tak :)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2012 - 12:09 #1
Avatar billede foodear Praktikant
31. maj 2012 - 12:13 #2
Avatar billede Ciano Nybegynder
31. maj 2012 - 12:32 #3
Det er desværre ingen af de nævnte. Jeg har også selv prøvet at google efter det, og brugt deres egen hjemmeside, men har ikke kunne finde den.
Jeg husker også adressen som værende anderledes på den måde, at den ikke var bygget traditionelt op med 'www.' og afsluttende '.dk'.

Jeg må lede videre så.. Har også prøvet at søge rundt på denne side for at finde tilbage til tråden, men intet held indtil videre...
Avatar billede foodear Praktikant
31. maj 2012 - 12:57 #4
Hov er det din router du vil ændre koden på ?

http://192.168.0.1
Avatar billede Ciano Nybegynder
31. maj 2012 - 13:10 #5
@foodfear
Ja, går ud fra at det er routeren. Det er i hvert fald den kode, man skal bruge for at koble sig på internettet. Lige nu har vi nemlig en latterlig lang kode, der er indviklet med store og små bogstaver. Et helvede at skulle igennem hver gang...

Jeg kan blot huske at der blev linket til en TDC side, for erhvers, hvor man havde adgang til sin router. Der kunne jeg ændre både navn og kode.
Avatar billede foodear Praktikant
31. maj 2012 - 13:17 #6
tts.tdc.dk
Avatar billede foodear Praktikant
31. maj 2012 - 13:18 #7
Avatar billede foodear Praktikant
31. maj 2012 - 13:19 #8
Avatar billede Ciano Nybegynder
31. maj 2012 - 13:41 #9
Det var PRÆCIS det jeg ledte efter!
Tusinde mange gange tak. Hvordan fandt du frem til den? Så jeg ikke er helt på bar bund næste gang :)
Avatar billede Ciano Nybegynder
31. maj 2012 - 13:42 #10
hov... var ikke meningen jeg skulle gøre min kommentar til svar... men foodear, lav en kommentar, så jeg kan give dig point :)
Avatar billede foodear Praktikant
31. maj 2012 - 13:44 #11
Jeg googlede: tdc + erhverv + router + login

:-)

Du skal ikke selv lægge svar, men bede mig om et svar da det var min løsning du kunne bruge.
Avatar billede foodear Praktikant
31. maj 2012 - 13:44 #12
Du mener vel et svar ?
Avatar billede Ciano Nybegynder
31. maj 2012 - 13:45 #13
... det ser ikke ud til at jeg kan ændre koden.. hmmm. Underligt, for det er ellers den samme side som jeg ændrede koden på sidste gang
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2012 - 13:49 #14
så skal du resette din router
der findes et lille hul bag på den man kan trykke på med en kuglepen

men se først på roteren hvad passwords der skal bruges til at logge på den

det ene kan være

administrator
det andet kan bare være et tomt felt
Avatar billede Ciano Nybegynder
31. maj 2012 - 13:50 #15
Undskyld jeg spørger dumt, men hvordan finder jeg ud af hvad password jeg skal bruge til routeren?

- jeg er virkelig taknemmelig for den hjælp brugerene yder på denne side. Virkelig en fornøjelse for et 'it-fjols' som mig :-)
Avatar billede foodear Praktikant
31. maj 2012 - 13:54 #16
Avatar billede Ciano Nybegynder
31. maj 2012 - 14:00 #17
når jeg skriver 192.168.1.1 i browseren loader den bare, og til sidst kommer det blot frem at webstedet ikke findes.
Hvad gør jeg galt der?
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2012 - 15:19 #18
der kan jo også stå

du fik en bog med din router
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2012 - 15:21 #19
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5823

jeg ved jo ikke hvad den hedder - du var hurtig til at lukke spørgsmålet