Avatar billede Schiellerup Nybegynder
31. maj 2012 - 09:00 Der er 2 kommentarer

Ny cd oprettet igår, men vil kun køre på 16-bit maskiner

Hej allesammen

En af mine venner har et problem med hensyn til en CD/DVD som han skal bruge til sin køreprøve. Han fik lavet CD'en på det sted som han nu skal tage den. Når den bliver sat i, siger den at der ikke er nok hukommelse til at afspille CD'en og kan derfor ikke åbne den. Den siger den ikke er kompitabelt (eller hvad det nu hedder) med denne denne computer, og vi har prøvet på at bruge op til flere forskellige bærbare computer i skolen for at se om det virker.

Det jeg har køre med.
Windows 7 64-bit
Avatar billede milter Ekspert
31. maj 2012 - 12:12 #1
Det, du skriver i din tekst, siger, at skiven overhovedet ikke vil åbne på nogen maskiner. I overskriften skriver du, at den vil køre på 16-bit maskiner, men det forklarer du ikke noget om i den efterfølgende tekst.

Hvordan skal det forstås?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
31. maj 2012 - 18:23 #2
Det lyder som om dit program er udviklet til Windows 9x og tidligere, hvilket ikke er understøttet mere i de nyere versioner af Windows.
Du kan prøve Windows XP mode, hvis din Windows 7 understøtter dette ellers skal du til at kigge på andre virtualiseringsmetoder, så som VirtualBox eller VirtualPC.