Avatar billede kxrider Nybegynder
30. maj 2012 - 04:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre farve i udvalgt område?

Jeg har nogle billeder hvor jeg gerne vil have ændret lidt på farverne.

Jeg har før brugt en metode hvor jeg lavede et ekstra layer, og derefter markerede det jeg ønskede ændret i gennem CTRL + U.

Jeg er dog pt i udlandet og har ikke PS på min mac, så er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg kan gøre noget lignende igennem www.photoshop-online.com

På forhånd tak
Avatar billede prodic Mester
30. maj 2012 - 08:25 #1
Samme fremgangsmåde faktisk.
Der ser ikke ud til at være forskel.

Ctrl+U (Adjustment->Hue & Saturation) efter din markering.
Sæt evt. hak i Colorize.
Avatar billede kxrider Nybegynder
31. maj 2012 - 01:56 #2
Hej Prodic

Hvad skal jeg bruge som markeringstool?

I den "normale" PS kan jeg finde et tool hvor den "hjælper" med overgangen, fra det jeg vil markere til det der ikke skal ændres
Avatar billede prodic Mester
31. maj 2012 - 08:06 #3
Du kan bruge alle de normale markeringsværktøjer - Marquee, Lasso etc.
Men definer hvad du mener med "overgang". Det kan være f.eks. Gradient-tool, via en Layermask eller en feather.
Mulighederne er mange.
Avatar billede kxrider Nybegynder
01. juni 2012 - 05:15 #4
Fandt ud af det med Lasso toolet. Perfekt. Mange tak, smid et svar ;)
Avatar billede prodic Mester
01. juni 2012 - 09:09 #5
Du må godt smide et svar selv og acceptere det.
Ellers tak. :-)
Avatar billede kxrider Nybegynder
01. juni 2012 - 23:01 #6
Mange tak, ;)