Avatar billede Bennis Nybegynder
28. maj 2012 - 19:12 Der er 5 kommentarer

Routing problem

Hej, jeg har et mærkeligt routing problem..

Jeg har to routere, med samme setup. Begge har virket fint med udstyret da de tidligere var sat op med 'almindelig' ip-opsætning.

Opsætningen:
Ip: 172.16.1.1
Subnet: 255.255.0.0

Dette virker for begge routere på den måde, at med en pc tilsluttet kan jeg besøge websider og det fungerer helt fint.
MEN når jeg så sætter noget andet udstyr på, to forskellige slags, der begge skal tilslutte til en remote server går det galt. Det er forskellige porte og ip'er de skal connecte til.
Samme setup virker fint med en 3G router og her kan de fint forbinde.
Routeren jeg sider med er en Icenet D35. Som sagt er den fint forbundet og jeg kan godt surfe med en pc tilsluttet.

Nogen, der har et bud (især fra de, der skulle kende icenet :=) ) ?
Firewall er disabled på routeren.
Jeg kan se på den ene enhed at den forbinder til serveren, hvor den skal aflevere sin mac-adresse.. men det fejler den at gøre.. Synes det er meget mærkeligt :=)
Avatar billede Subsonic87 Nybegynder
28. maj 2012 - 21:53 #1
Er de to routere sat til samme netværk?

Har du prøvet at slå dhcp server fra på den ene router?
Eller prøv at lave en bridge så de arbejder bedre sammen hvis de er sat sammen.
Avatar billede Bennis Nybegynder
28. maj 2012 - 21:57 #2
Hej,

nej det er ikke sådan ment. Der er kun 1 router på af gangen.
Jeg kan sætte 3G routeren på med opsætningen, så virker det.
Men virker ikke med icenet routeren
Avatar billede Wally1973 Praktikant
28. maj 2012 - 22:32 #3
Det er sikkert manglende funktionalitet til at route Protokol 47 GRE.
På billige routere er det dog typisk slet ikke dokumenteret, så det er næsten umuligt at finde ud af uden at have udstyr til at lave succesitive tests.
Avatar billede Bennis Nybegynder
28. maj 2012 - 22:43 #4
Hej Wally, det lyder interessant, må jeg lige prøve at læse lidt op på. Synes dog en router til 2000 kr. ikke burde falde under denne kategori, hvor det mere er de sølle 3G jeg så havde set falde igennem :=)
Avatar billede Bennis Nybegynder
28. maj 2012 - 22:48 #5
Men altså som sagt virker den fint med en almindelig 192.168.10.x ip med subnet 255.255.255.0 .. (googling sagde noget med vpn, er det korrekt det er det du tænker ?) Det kører ikke vpn kan jeg oplyse.