Avatar billede Achigh Nybegynder
27. maj 2012 - 16:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afsende mails på Min Macbook pro?

Hejsa

Jeg kan ikke afsende mails på min Macbook pro. Jeg kan modtage mails og jeg kan også afsende mails fra min Iphone.

Jeg har i mit system to SMTP-adresser, mail.telenor.dk & post.vodafone.fo, som jeg begge har prøvet uden succes.

Jeg mener, at jeg plejer at bruge post.vodafone.fo - når jeg går under fejlfinding til e-post-forbindelse, står der, at den ikke kan rette forbindelse til denne SMTP-server. Kontroller bla bla bla...

Nogen der har nogle gode råd - kunne man evt. skrive/finde en anden SMTP-server?

Vh. Anders
- som er dybt frustreret over ikke at kunne arbejde og svare folk på deres mails!
Avatar billede Achigh Nybegynder
27. maj 2012 - 16:11 #1
...Beskeden der popper op, længe efter jeg har trykket send, er: Forbindelser til serveren "post.vodafone.fo på standardportene udløb.
Avatar billede Achigh Nybegynder
27. maj 2012 - 16:14 #2
Og der står "Passiv" ud for SMTP-serveren! Selvom jeg under avancerede indstillinger har tjekket at fluebenet til "Gør denne konto aktiv" er markeret...
Avatar billede Achigh Nybegynder
27. maj 2012 - 16:55 #3
Fandt ud af at fejlen var min SMTP-server. Jeg gik ind på denne hjemmeside:

http://www.smtp.dk/hjaelp/opsaetning_af_e_mail_program

Og fik adgang til en gratis SMTP-server i 7 dage - efter jeg installerede dette, kunne jeg atter sende e-mails! Så jeg må kontakte min internetudbyder efter weekenden for at få rettet fejlen - men nu ka jeg skisme sende mails igen - herligt!!