Avatar billede lone_a_p Praktikant
27. maj 2012 - 13:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indholdskodningsfejl - fuldstændig skæv rendering af layout

Kære eksperter,

Jeg driver websiden www.madital.dk, som i dag viser sig meget mærkelig i alle de gængse browsere.
Jeg har ikke opdateret noget kode for nyligt, og webhotellet har heller ikke ændret nogle indstillinger. Jeg har i øvrigt forsøgt at genstarte serveren, men får stadig samme fejl.
Brugere har klaget over dette tidligere, men det er først nu jeg selv ser fejlen (jeg kan nærmest ikke få siden til at blive vist rigtigt). Hver gang jeg trykker F5 skifter siden til et nyt mærkeligt udseenede. Det er galt med alle sider på domænet. Nogle gange får jeg følgende fejl:

--------------------------
Indholdskodningsfejl

Siden kan ikke vises da den bruger en ugyldig eller ikke understøttet form for komprimering.

Kontakt venligst ejerne af webstedet omkring dette problem.
--------------------------

Er der nogen der har set noget lignende og dermed har et bud på, hvad der kan være årsag til problemet?
Avatar billede olebole Juniormester
27. maj 2012 - 15:16 #1
<ole>

Siden er ulidelig langsom, men jeg kan ikke se de fejl, du omtaler

/mvh
</bole>
Avatar billede lone_a_p Praktikant
27. maj 2012 - 17:29 #2
Jeg vil lave en opfølgning på mit problem, hvis nogen med samme kommer ind og læser det.

Jeg talte med min hostudbyder angående problemet, da det også viste sig i mit phpmyadmin-system (dvs. det var ikke min kode, som jeg først troede).

Jeg tænkte, at det så var serveren, der havde problemet, men de beretter om, at det nok er et package loss problem, siden at kun nogle brugere oplever det - og at der ikke vises det samme på skærmen hver gang.

Fra command-promten har jeg kørt en "pathping www.madital.dk" og har nu sendt de fremkomne oplysninger til webhotellet, som vil tage sig af det videre forløb.

Hvis I skal have en hostudbyder med en helt ekstraordinær service, kan jeg varmt anbefale Abakomp.dk
De har efterhånden hjulpet mig rigtig meget og med forskellige problemstillinger.
Absolut en kompetent og servicemindet udbyder!
Avatar billede olebole Juniormester
27. maj 2012 - 17:46 #3
Det var en interessant forklaring. Kom endelig tilbage med info, efterhånden som du får dem. Jeg er ret interesseret i at høre, hvor den ender  =)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
28. maj 2012 - 10:25 #4
Hej Ole,

Jeg vil forsøge at forklare yderligere, hvad jeg fik at vide.

Det skulle altså hverken være kode- eller serverproblemer, men linjeproblemer.

Hvis jeg husker forklaringen korrekt, er det noget med, at data sendes i pakker. Der sendes ca. 10.000 pakker (??) for en hjemmeside, og heraf kan altså gå noget tabt. Det skulle kunne ske, hvis fx kabler er gravet over, og så andre bliver overbelastede.

Hvis der går noget tabt, vil data forsøge at blive sendt igen (vistnok 2 gange). Men det virker ikke nødvendigvis.

Ham jeg talte med har kun oplevet det ca. 20 gange, så det er nok aldrig noget, jeg kommer til at opleve igen (og forhåbentligt, for jeg kan ikke gøre noget til løsningen!)

Hans forklaring giver mening for mig i forhold til 2 ting:
- det er ikke det samme som er galt med siden efter hver CTRL+F5 opdatering (dvs. det er forskellige pakker, der mistes)
- når jeg benytter linjen igennem min mobil er der intet galt med siden (anden linje)

Jeg er åbenbart stødt ind i et ret unikt problem - og man skal jo lære, så længe man lever ;)

Prøv at køre den der "pathping www.domain.dk" fra command-prompten. Så kan man simpelthen se datatab. Et af mine såkaldte "hop" giver 96-100% datatab. Det giver også mening i forhold til, at der nogle gange kun er noget der mangler og andre gange melder hele siden bare fejl.

Kører jeg en "pingpath www.eksperten.dk" er der 0% tabt i alle "hoppene". Imod 0,0,0,1,1,0,0,100,4,4,2,4 % tabt i min egen linje fra pc til server.

Jeg fik herudover at vide, at problemet plejer at være ganske kortvarigt (ikke mere end et døgn), så jeg er spændt på, hvor længe det varer.

Så rent logisk giver det mening for mig, at han har ret i, at dette er fejlen.

Og så er det uddybet, så meget jeg kan lige nu :) Håber nogle med samme problem finder frem til denne tråd :) Jeg vender tilbage i tråden, hvis jeg får flere oplysninger senere ;)

Mvh Lone
Avatar billede lone_a_p Praktikant
28. maj 2012 - 10:29 #5
Hov, jeg er kommet til at skrive pingpath et sted - det korrekte, man skal skrive er: "pathping www.domain.dk"
Avatar billede olebole Juniormester
28. maj 2012 - 15:19 #6
Som du selv nævner, er det en ret sjælden foreteelse. Da jeg ingen tab fik på en pathping, tvivlede jeg da også umiddelbart på dén forklaring.

Nu har jeg lige pinget igen og fik tab, så det lyder alligevel ikke helt usandsynligt  =)