Avatar billede carlhindsgaul Nybegynder
27. maj 2012 - 12:30 Der er 12 kommentarer

Min computer starter ikke???

Min desktopgamingcomputer, som er nogle år gammel, starter ikke før 20-30min. Den har
8gb ddr2 ram
amd quad
gtx 275 2gb
win7 64bit

den gider ikke starte???Når jeg  trykker på knappen, starter den, men fryser når der på skærmen er en slags reklame for "Gigabyte Easy Energy Saver s-series easy energy saver motherboards ddr2 1200+"
Og neden under står der valgmuligheder, f.eks. <f12>:boot menu <end>:qflash, og den slags, men selvom jeg trykker på knapperne, sker der intet, og keyboardet lyser ikke...
Det samme skete igår, men efter 20-30min startede den, og virkede perfekt?
Avatar billede detziaw Nybegynder
27. maj 2012 - 12:43 #1
Har du prøvet at formatere den? Hvis du kan få den til at virke ved at vente 20 minutter kan du gemme dine vigtige filer, og så ville det ikke skade at prøve at formatere.
Avatar billede Rasmuss123 Nybegynder
27. maj 2012 - 12:58 #2
Kan den stadig starte efter 20 min ?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2012 - 13:48 #3
Prøv at køre med dine ram blokke, 1 af gangen på skift. Måske fejler en af dem?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2012 - 13:50 #4
Avatar billede carlhindsgaul Nybegynder
27. maj 2012 - 14:34 #5
#1

Nej, altså reinstallere styresystemet? nej, men i værste fald, kan jeg godt gøre det.

#2 ja, jeg sidder på den nu

#3 Jeg er ikke ligefrem ekspert på det område, så vil gerne på prøve andre løsninger først.

Jeg har lige kørt en virusscan, windows update, slået autorun på random programmer fra og defragmenteret harddisken, om lidt er det hele færdigt, og så prøver jeg at genstarte.
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. maj 2012 - 15:25 #6
Det lyder som om den ikke kommer videre end til bios
Så det kan være som #3 skriver rammen.
Giver den BIB lyde fra sig eller blinker i bestemte intervaller?
BIB og eventuelle Blink er signaler til dig fra BIOS om at der er noget galt.
Bibbne er som en slags morsekode med korte og lange BIB
der med bibmønsteret fortæller hvad der kan være galt.

Nogle fejl kan være
som #3 siger rammen
Harddisk fejl
Skærm
Det kan også være tilsluttet en ekstern enhed til der skaber problemer.

Start med at tage de eksterne enheder fra også mus, eventuel skift keyboard. Start maskinen igen.

Du kan gå ind i BIOS på motherboardet og se hvad den har fundet af hardware du ved der er i maskinen, som Harddisken og Ram
Hvad har den fundet og hvor meget ram har den fundet.
Avatar billede carlhindsgaul Nybegynder
27. maj 2012 - 15:30 #7
men hvordan kan jeg komme ind i bios? Jeg trykker <Del>,som den siger hvis man vil ind t. BIOS, men intet sker?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2012 - 15:49 #8
Bios, prøv F2
Men det med rammene er faktisk ganske let, også selv om man ikke har prøvet det før. Prøv at se her http://peecee.dk/upload/view/368198 Tryk på "Vis den originale størrelse" så er det nemmere at se.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2012 - 16:36 #9
Jeg har på billedet tilføjet hvordan man fjerner en ram blog, selv om det vel nok siger sig selv http://peecee.dk/upload/view/368200

Af en eller anden grund kan jeg ikke skrive fra Firefox, men godt fra Chrome.
Avatar billede carlhindsgaul Nybegynder
27. maj 2012 - 17:37 #10
Jeg kørte sikkerhedskopi cden, alt er fint nu :-) men hvis nogle gerne vil have point alligevel, er jeg da mere end glad for at give dem ud,,,
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2012 - 17:51 #11
Ellers tak for tilbudet:)
Avatar billede jensenjs Juniormester
27. maj 2012 - 22:41 #12
Godt det lykkedes :)
behold du bare dine point