Avatar billede Daniel1807 Nybegynder
25. maj 2012 - 21:31 Der er 3 kommentarer

NAS suger hastigheden ud af mit internet!!

Jeg har tilsluttet en nas til min router. Nas'en  bruges som webdav server så jeg kan tilgå den udefra. efter jeg fik opsat dette er min internet hastighed ustabil og langsom på mine andre enheder - pc o.lign.
Hvad kan jeg gøre for at få det hele til at køre glat?
Avatar billede Larsernen Novice
25. maj 2012 - 22:55 #1
Hej hvad er din forbindelses hastighed for at teste:
1. sluk for alle internet brugene ting (nas,pc,tv) og alt andet der bruger internet UNDTAGET din egen copmputer
gå ind på www.speedtest.net og brug kortet til at vælge et sted at teste fra
2. se din hastighed er den under 2-3 mbit i download er den for langsom til nas
3. du skal også se på upload hastigheden den er næsten altid mere langsom end download den brude være min 1 mbit for at være "ok"
4. har du en for langsom forbindelse test om din router er sat rigtigt op
5. tænk over at få fiber jeg har sydenergi 15/15 mbit i download og upload og har aldrig haft problemer.
6. er din nas server langsom generelt?
Avatar billede Wally1973 Praktikant
26. maj 2012 - 10:45 #2
Dit problem lyder som en standard problem med en billig router på en relativ hurtig forbindelse.
De helt billige routere får problemer allerede ved forbindelser over 5mbit/s, mens nogle få af middelpris routerne kan klare helt op til 20mbit/s.
Skal man over dette så koster routerne altså typisk over 1000kr. for at de kan klare throughputtet.

Grunden til at du måske ikke har oplevet det før er at du ikke har hat så mange regler i din NAT-tabel og din firewall-tabel.
WebDAV-servere har krævet ekstra regler og det kræver ekstra CPU-kræfter i routeren.
Avatar billede Daniel1807 Nybegynder
03. juli 2012 - 21:24 #3
Hey Wally1973 tak for svaret. skal du ikke have dine point?