Avatar billede hoejgaard Juniormester
08. august 2001 - 11:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Forbinde to pc\'ere

Jeg har to pc\'ere som jeg vil forbinde.
Hvordan foregår det, og hvad behøver man for at det
er muligt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2001 - 11:59 #1
2 netkort og et krydskabel.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. august 2001 - 11:59 #2
det kan du gøre på mange måder

serielt kabel, parallel kabel, usb kabel, samt netkort + kabler.

det kommer an på hvad du skal bruge forbindelsen til.
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2001 - 12:00 #3
Du skal først og fremmest have et netkort til hver, jeg ville købe 2 stk. 10/100 netkort af et ordentligt mærke som kingston eller andet.

Derefter skal du have et kabel til at forbinde dem, dette skal i dette eksempel være et krydset kabel, dette kan du sætte direkte i hver af netkortene.

Du kan også købe en HUB, så skal du have 2 kabler der ikke er krydset og forbinde netkortene til hubben. Men dette bliver jo lidt dyrere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. august 2001 - 12:00 #4
Så kan i komme til at se hinanden, skal i også på Internettet skal der lidt mere til!

Hvad styresystem har i?
Avatar billede jasber Nybegynder
08. august 2001 - 12:30 #5
Køb en samplet Net-pakke af en eller anden art - Det kunne f.eks være en som denne http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=DE-906

Så for du alt havd du skal bruge og kommer ikke til at betale en bondegård for det - bemærk at mange af disse pakker kommmer med 10 Mbit netkort, det er måske værd at finde en pakke med 100 Mbit netkort, selvom HUB\'en kun er på 10 Mbit.

10 Mbit. kan dog sagtens bruges til spil og Internet ;-)
Avatar billede palomino Nybegynder
09. august 2001 - 12:26 #6
Det er slet ikke nødvendigt med forbindelse via netkort, hvis du ikke skal forbinde dem permanent. Snakker du om midlertidig kopiering af filer mellem maskinerne, vil jeg forslå en forbindelse vha. parallelkabel. Du kan downloade flere programmer på nettet som kan forbinde via par. kabel.

Palomino
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 12:30 #7
Det kræver et specielt printerkabel, jeg har brugt det til at clone pc´er ved hjælp af Ghost.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. august 2001 - 13:56 #8
lpt kablet(printerkabel) koster omkring en hund... :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. august 2001 - 13:58 #9
Ja, så er det nok den billigste måde man kan gøre det på.
Avatar billede bedsize Nybegynder
12. august 2001 - 14:04 #10
Jeg har selv 2 pc forbundet, via en hub. til 500kr.(inklusiv 2 netkort og kabler).
det virker perfekt aldrig problemer, og så kan man også dele internetforbiindelsen uden at den anden computer også skal stå tændt.....
også fedt når vennerne vil linke.....
Avatar billede iq-n Nybegynder
05. april 2002 - 21:35 #11
fylder kun 800kb.

er det fordi du ikke ville give din e-mail offentlig, så kan du bare sende den til mig. jjhsuper@hotmail.com
Avatar billede iq-n Nybegynder
05. april 2002 - 21:38 #12
sorry, forkert side.
Avatar billede iq-n Nybegynder
17. april 2002 - 20:37 #13
LUK